Inne
: Całokształt, bezawaryjnośc i niskie spalanie . auto naprawdę ponadczasowe - produkowane od 2004 i dalej nie wstyd nim jeździć. nie jeden kogucik na trasie się pocił za mną :P
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: klapa bagażnika
5,0
Całokształt
Kombi daje radę, jak na francuza i opinie z nimi związane należy przyznać że ten model po prostu je wszystkie łamie i wrzuca do kosza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do silnika nie można się przyczepić. Renata zaczęła kilka miesięcy temu brać olej ale winę ponosi turbina - regeneracja około 800 PLN którą przeprowadze jak będę miał możliwość. Na razie dolewki gętego oleju po częsci wykluczyły ubytki.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynka chodzi jak Pan Bóg przykazał. szósty bieg pozamiatał jeśli chodzi o spalanie. Co prawde na szóstce elastyczność zaczyna się od 100 km/h ale jak ktoś lub eko jazdę i pienążki w portfelu - nauczy się jazdy przez wioski i 70 km/h przy szóstym biegu. Dla mnie rewelka.
4,0
Układ jezdny
Tu niestety 4 gwiazdki - wymieniałem maglownicę. Należy pamiętać o zbieżności w tych samochodach, inaczej też będziesz wymianiać magiel - około 600 PLN
Komfort
5,0
Widoczność
Do codziennego użytkowania jak najbardziej wystarczający komfort. a na dłuższe trasy też jest OK. Co prawda to S klasa nie jest.. ale spełnia kryteria. Jedyne co bym zmienił to podgrzewana kierownica, a przyczepić się można do... nie wiem, w tej półce cenowej raczej do niczego... o może tempomat by się przydał, ale spalanie spadłoby nieprzywoicie nisko( już teraz niektórzy nie wierzą) więc to chyba byłaby przesada.
4,0
Ergonomia
na odpowiednim poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie sprawne i wentylacja plus klima. pamiętać żeby klimy używać również w zimę chociaż raz w tygodniu - i nie trzeba nastawiać na 16 stopni. może być na 22. suche powietrze błyskawicznie zlikwiduje parę na szybie i przedmucha układ zapobiegając pleśni czy grzybom
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca - w końcu to Grandtour. nie słyszałem przez kilka lat żeby ktoś z pasażerów narzekał, nawet Ci siedzący za mną ( mam 186cm wzrostu).
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie OK. nie słyszę szumów powietrza. Komora silnika mogłabyć lepiej wyciszona - ale w końcu to diesel... wyciszenie pod maską zjadły jakieś koty czy cóś.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Renata potrafi zaskoczyć największych sceptyków. Spalanie 4.8 po wioskach ( jazda około 60km/h na szótym biegu ). Na spalanie ma wpływ również olej. Jeździłem na 10W30. Po zmianie na 15W40 spalanie podskoczyło o około 0.2l/100km. I oczywiście zmiana opon na zimówki - spalanie poszło w górę około 0,3l/100km. Po wielu latach eksploatacji zaczeła Renia brać olej dlatego zmienił na gęstszy - do wymiany mam turbo - ale to w przyszłym miesiącu. Jesli chodzi o energiczną jazdę ( to jest taka około 120 po wiosce i 170 na trasie - nie powinna wziąść więcej jak 7 litrów.
Ogólnie bajka - przesiadam się w styczniu na hybrydę i tak się zastanawiam... po co? :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze ciężko dostać coś tak mało awaryjnego, pojemnego, co mało pali i dowiezie na miejsce bezstresowo bez odmawiania zdrowasiek żeby się nie rozsypało.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bolączka Renat Kombi : zamek klapy tylnej - z czasem nabiera wody i klapa z tyłu się otwiera lub zamyka jak jej się podoba ( może sobie pstrykac przez 3 minuty) najczęściej po otwarciu klapy i jej podniesieniu kiedy woda ładnie rozprowadzi się po tych wsyztskich stykach. - lekarstwo - rozkręcić wyczyścić, zasilikonować - 15 minut zabawy. Druga seryjna bolączka renat - wiązka kabli ( do bagąznika i oświetlenia blendy ) która się przeciera z czasem. tu silikon nie pomoże - elektryk naprawił za 100 PLN ale gwarancji nie dał i straszył że trzeba wiązkę wymienić całą. jeżdżę tak 3 rok i wszystko hula jak należy. - podobno bardzo częsty przypadek jak ktoś korzysta z bagażnika często. Za usterkę uważam brak świateł dziennych, także 200 PLN to fajne led Philipsa lub podobne które trzeba doliczyć do interesu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Każda awaria ( może nie awaria ale wymiana zużytych komponentów) była " sygnalizowana" tzn. amorki, magiel, turbo ( najpierw padł w turbo zawór - 50 PLN w plecy, teraz bierze olej i padnie lada chwila - ale wiem o tym od miesięcy więc nie mogę udawać zdziwionego).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]