Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Kombi

as202, 8 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 247 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Megane II Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce - żyleta, poza tym komfort podróżowania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Turbina i silnik
4,0
Całokształt
Ciężko pisać mi o tym samochodzie bo z jednej strony go uwielbiam a z drugiej nienawidzę. Ale od początku... kupiłem go bo mi się spodobał - przed kupnem przejechałem takim (tyle że hatchbackiem ze słabszym silnikiem 1,5 DCI 85km) przez Europę do Chorwacji i z powrotem - 4 tyś km. Byłem zaskoczony kulturą pracy silnika, spalaniem (średnia z 4 tyś km wyszła 4L/100km) i wygodą z jaką się podróżowało (kilkanaście godzin jazdy i zero zmęczenia). Postanowiłem - nie kierując się opiniami - że kupię sobie taki tyle że kombi i z mocniejszym silnikiem. Muszę przyznać że po 5 latach użytkowania i zrobienia ponad 80 tyś km ten samochód dalej mi się podoba, sylwetka - mimo że to już stare auto - nie wygląda jakby była z poprzedniej epoki i dalej jest ładna. W środku może nie super nowocześnie ale też nie "późny Gierek" (mam wersję luxe privilege - klima automatyczna z wyświetlaczem, tempomat, xenony i jeszcze parę bajerów). Wygoda? Jak najbardziej - wygodne fotele, całkiem dobrze zestrojone zawieszenie - samochód w trasie wręcz sobie płynie i nie jest to tylko moja opinia ale pod tym względem zaskoczył jeszcze parę osób. Do tego wszystkiego pojemny (520L bagażnika) i w miarę oszczędny. Niestety jest też druga strona medalu - ta dzięki której momentami nienawidziłem to auto: są to wysokie koszty napraw i to one niestety przesądzają o tym że nie kupiłbym drugi raz tego samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moim zdaniem daje radę - 120km do tej budy jak najbardziej wystarczy żeby spokojnie wyprzedzić. Niestety jest to bardzo delikatny instrument który trzeba objąć ostrożną i troskliwą opieką
4,0
Skrzynia biegów
Manualna - 6 biegów - i super. Nigdy nie miałem z nią problemu mimo że samochód ma już swoje lata. Biegi w dalszym ciągu wchodzą lekko i precyzyjnie a dzięki "6" samochód jest cichy i dosyć oszczędny przy wyższych prędkościach .
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze - jeździ się całkiem komfortowo i jest w miarę odporne na polskie drogi - czasami coś tam trzeba było wymienić ale niezbyt często. Rewelacyjne hamulce.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK - byłoby bardzo dobrze ale niestety słabo widać co się dzieje z tyłu przy cofaniu. Jeździłem różnym samochodami (włącznie z dostawczymi) i nigdy nie miałem problemu z parkowaniem natomiast w tym przypadku pomimo tego że jeżdżę nim ponad 5 lat to jakoś nie mogę się przyzwyczaić - problemem są tylne szerokie nadkola przez które jakoś tak trudno złapać orientację ile tam jeszcze miejsca zostało. Oczywiście czujniki parkowania załatwiają sprawę ale ja ich niestety nie mam.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być - obsługa wręcz intuicyjna. Wyjątkiem jest przełącznik włączający tempomat - z jakiegoś niezrozumiałego dla mnie powodu umieszczony poniżej kierownicy po lewej stronie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń - auto dosyć szybko nagrzewa się zimą a klima sprawnie chłodzi latem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem wygodnie: 2 osoby dorosłe, dwójka dzieci w fotelikach a w bagażniku dwa wózki i parę sztuk bagażu i ciągle jest jeszcze miejsce.
5,0
Wyciszenie
Jak na samochód tej klasy super. Dzięki szóstemu biegowi przy prędkościach 120 -140 w samochodzie można spokojnie słuchać radia i to nie głośno. Powyżej 150 zaczyna robić się głośniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na taki silnik jest na przyzwoitym poziomie średnio 6,5 - 7L/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie dość niedrogi samochód ale z niezłym wyposażeniem - urok Frrancuzów - żeby kupić samochód z grupy VW albo jakiegoś japońca z takim wyposażeniem trzeba by było sporo dopłacić. Plastiki na desce też nie najgorszej jakości i całkiem ładnie spasowane - mimo wieku w aucie nic nie skrzypi
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Normalnie - coś tam czasami wyskoczy ale nic szczególnego i powtarzającego się. Inną sprawą są koszty tych najprostszych części - tu Francuzi pokombinowali i czasami okazuje się że prosta część kosztuje znacznie więcej niż taka sama w samochodach innych marek - przykład: tylne tarcze hamulcowe - niby nic ale te do meganki są razem z łożyskiem i pierścieniem ABS a to niestety kosztuje.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No tu miałem masakrę. 2 razy turbina i raz wymieniony silnik - kosztowało mnie to kupę kasy. Reszty nie liczę bo to były głównie naprawy eksploatacyjne: klocki, tarcze, jakieś pierdułki w zawieszeniu.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane II Kombi