Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Kombi

gozmarek@poczta.onet.pl, 16 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 149 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane II Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : żyletka - auto "staje w miejscu"
5,0
Całokształt
Komfortowe, ekonomiczne, pojemne i przy tym najładniejsze na rynku kombi, na razie bezawaryjne, ale przy tym przebiegu to powinna być rzecz oczywista.
Wrażenia
4,0
Silnik
Relatywnie cichy, wystarczajacy naddatek mocy w każdych warunkach (autko waży prawie 1,4 tony). Elastyczność: jak na diesla raczej słaba - mimo olbrzymiego momentu obrotowego najlepiej ciągnie od ok. 1800 obr/min, poniżej silnik nie ma przyjemnego brzmienia i ma tendencję do drgań. (moja stara "beznyna" w R19 1721/75KM była lepsza)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie (poza jedynką na zimno, która troszeczkę haczy). Wartość przełożeń w połączeniu z nienajlepszą elastycznoscią zmuszają do częstego włączania 4-ki w trasie (przejazd przez teren zabudowany). 6-sty bieg znakomity dla jazdy autostradowej (raczej powyżej 120) - i b.niskie obroty, cicha praca silnika i zmniejszone zużycie paliwa.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się na zakrętach (ESP często pomaga)ale na nierównościach wzdłużnych bardzo kołysze się na boki - wymiana tylnych amortyzatorów trochę pomogła, może po wymianie przodu będzie lepiej. Wspomaganie za silne przy dużych prędkościach (zbyt luźna kierownica), bardzo zwrotny ( mały promień zawracania w odniesieniu do wymiarów auta). Zawieszenie na "kocich łbach" przenosi nieprzyjemne wibracje (ponoć fabryczne amorki są gazowe - to wszystko wyjaśnia)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki dość dobra (trochę grube słupki przednie), a wyczucie poprawia widoczność maski silnika (co jest rzadkością w nowszych konstrukcjach - areodynamika). Nie jest to "akwarium" jak golf czy passat ale przy takim dymamicznym wyglądzie całkiem nieźle - pod warunkiem, że zagłówki tylne są schowane. Z parkowaniem do tyłu osobiście nie mam problemu, gdyż mam parktronik. Widoczność do tyłu w czasie deszczu znacznie ogranicza mała wycieraczka tylnej szyby. Super - podgrzewane i duże lusterka (lewe dzielone). Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne to godne polecenia rozwiązanie.
4,0
Ergonomia
Wysoka pozycja za kierownicą, regulacja fotela i kierownicy pozwalają znaleźć zawsze odpowiednią pozycję. Wygodne podłokietniki (środkowy trochę w tyle), radio sterowane z kierownicy (prawie standard w renówkach od lat 90-tych) wyłączniki łatwo dostępne poza regulacją ustawienia świateł i intensywności oświetlenia tablicy. Dźwignia zmiany biegów w bobrym miejścu. Środkowy schowek-podłokietnik przeszkadza przy zapinaniu pasów, ale po jakimś czasie dochodzi się do wprawy. Siedzenia odpowiednio wyprofilowane (regulacja ledźwiowa) i dostatecznie twarde (jak na francuza b. twarde), ale niezbyt szerokie (nie dla "grubasów") i o krótkich siedziskach (brak podparcia ud - męczące na dłuższych trasach - tempomat rozwiązałby problem). Genaralnie ciasno z prawej strony pod nogami. Pedał przyspieszenia za blisko bardzo szerokiej i rozbudowanej do przodu konsoli środkowej (prawa łydka cały czas praktycznie musi mieć kontakt z konsolą, na szczęście materiał jest miękki). Dodatkowo za mały jest odstęp "gazu" od pedału hamulca - trzeba się przyzwyczaić do tego aby nogę z "gazu" najpierw wycofać do tyłu a potem naciskać hamulec - uniknie się w ten sposób niebezpiecznego "haczenia" szeroką podeszwą (rozmiar buta 44). Mam wrażenie, że kierownica nie jest umieszczona symetrycznie względem fotela kierowcy. Generalnie jest komfortowo i wygodnie (182cm).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na duży silnik diesla nagrzewa się w przyzwoitym czasie. Słaba wentylacja naturalna (bez włączonego wentylatora ani rusz), klimatyzacja (automatyczna)ok. ale kłopoty zapachowe. W czasie deszczu szyby mocno parują zwłaszcza boczna od kierowcy - tylko kilmatyzacja rozwiązuje problem. Extra: dodatkowe kanały ogrzewania tylnej części kabiny (pod fotelami przednimi), klimatyzowany schowek pasażera to raczej gadżet (żałosny nawiew otworkiem o przekroju monety 50gr).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dzięki dużemu rozstawowi osi (2686mm - jak w klasie średniej) bardzo dużo miejsca z przodu i z tyłu (mam 182 cm i za fotelem kierowcy ustawionym dla mnie i mocno odchylonym mam na tylnej kanapie kilka centymetrów luzu między kolanami a oparciem) i to bez ograniczania przestrzeni bagażnika -510 litrów. Z tyłu niby szeroko ale 2 foteliki i osoba dorosła to już robi się b. ciasno
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla klasy kompakt - dość dobrze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w cyklu mieszanym w przedziale 5-6 l/100km. W samym mieście zawsze poniżej 7. Przy tej masie auta w rzeczywistych warunkach drogowych spalanie grubo poniżej 5 litrów przy silniku 120 KM to bajka, chyba że jedzie się z górki, albo nigdy nie zwalnia i nie przyspiesza. Dodam, że jeżdzę muskając tylko pedał gazu patrząc zawsze co się dzieje w przodzie i nigdy nie przyspieszając bez potrzeby.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Luxe Dynamique + ciemna skóra, kolor grafit, alu 16", stan idealny, sprowadzony osobiście z Niemiec, 1 właściciel. Za cenę nowego "gołego blaszaka" klasy B w benzynie mam praktycznie nowe, bezpieczne, duże, komfortowe i oszczędne auto z full wyposażeniem (brakuje mi tylko tempomatu i Schiebedach-u). Porównywalny nowy model kosztuje obecnie w Polsce ponad 90 tyś. PLN - ha, ha, ha...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jestem właścicielem (2) od 1,5 roku (sam przejechałem ok. 70 tyś), więc nic konkretnego nie mogę powiedzieć. Na razie tylko olej (co 15 tyś. - nie zalecam trzymania się interwału 30 tyś bo to tylko zabieg marketingowy - olej wtedy to breja i... po turbinie raz dwa), filtry i żarówki świateł mijania (koszmarna i częsta wymiana ). Poprzedni właściciel wymienił komplet klamek z mikrowyłącznikami i coś zrobili nie tak z uszczelkami, bo po deszczu nieraz mam wodę w kieszeni drzwi kierowcy (na szczęście nie wcieka do kabiny tylko zbiera się jak w zbiorniczku)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Historia serwisowa auta w ramach gwarancji nie jest mi znana, ale sądzę, że bogaty 1 właściciel robił w serwisie co trzeba. Ja tylko wymieniłem tylne amortyzatory bo opony ząbkowały za nadto(olejowe record - tanie i bardziej komfortowe od Kayaby) oraz rozrząd, po którego wymianie pojawiły się dziwne odgłosy (dudnienie - nie wiadomo co) ale 40 tyś przejechałem i ok. Poza tym zero napraw.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane II Kombi