Silnik
: Komentarz j.w. o silniku. Bardzo fajna jednostka napedowa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wymiana łozysk McPhersona - droga sprawa w ASO ok. 500 zł wraz z wymianą
Silnik
: zawór recylkulacji spalin EGR (padł po 80 tys.)
4,0
Całokształt
Pomimo pewnych kosztownych wydatków uważam, że ten samochód ma bardzo dużo zalet. Bardzo pakowany 510 l i wizualnie w wersji kombi super wygląda. Jeszcze dodam, że mam go w czarnej matelizowanej to po prostu perełka. Gdyby nie polskie dziurawe drogi pewnie zawieszenie wytrzymałoby drugie tyle. Nie ukrywam, że póki co mam słabość do tego samochodu, no ale gdy padnie znów coś bardzo kosztownego to nie wiem czy ta miłość dalej przetrwa ;-).
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak na swoje możliwości (81KM) silnik jest elastyczny. Kultura pracy na wysokim poziomie, cichy nawet przy wysokich obrotach.
Póki co wymieniłem jeden ale za to kosztowny element (860 zł) zawór recylukacji spalin tzw. EGR.
3,0
Skrzynia biegów
Czasami haczy przy zmianie biegów, ale nie jest źle
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest twarde. Po 80 tys trochę mi się posypało. Wymiana dwóch łożysk, wahacz lewy i drążek stabilizatora nie mało w serwisie kosztowała.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie ok aczkolwiek gruby przedni słupek ogranicza trochę widoczność.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca.
4,0
Wyciszenie
j.w.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ten silnik to jest tzw. "kropelka", bardzo oszczędny o wysokiej kulturze pracy. Przy ekonomicznej jeździe można spokojnie przejechać do 1400 km (zbiornik paliwa do 60l). Ceny przeglądów w ASO to między 700 a 1000 zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena porównywalna do innych marek. Jakość przeciętna - mogłoby być lepiej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzaski części plastikowych, szczególnie zimą są irytujące, no ale można się do tego przyzwyczaić "Ten typ tak ma".
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak już wspomniałem kosztowne jest zawieszenie. Koszt jednego łożyska w ASO to 500 zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 86KM 63kW
[l/100km]