Zawieszenie
: miękkie, szybko wybija się na naszych dziurawych drogach
3,0
Całokształt
Auto bezawaryjne do 270 tyś km. Po tym czasie padł kompresor klimatyzacji. Jak na swój rok produkcji dużo elementów na wyposażeniu, m.in. automatyczna klima, pełna elektryka szyb. Mimo swojego wieku i przebiegu bez jakichkolwiek oznak korozji (a auto parkuję pod chmurką). Jedyne co tak naprawdę doskwiera, to trzeszczące przy niskich temperaturach plastiki wewnątrz.
Co do dynamiki, to się nie będę wypowiadał, bo z 86 KM pod maską nie można oczekiwać cudów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezawaryjny, tylko trzeba pamiętać o wymianie oleju co 10 tyś. kilometrów (na wszelki wypadek).
3,0
Skrzynia biegów
Czasami haczy przy włączaniu wstecznego biegu.
2,0
Układ jezdny
Miękki i mało bezpośredni.
5,0
Karoseria
12 lat na karku i ani jednej oznaki korozji.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę za grube słupki A.
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie wszystko pod ręką (ale ja lubię francuzy)
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo działający nadmuch na przednią szybę. Piszczący wentylator.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten segment samochodów rewelacja. O zamykanym schowku przed pasażerem nie zapominając (chyba największy w swojej klasie).
3,0
Wyciszenie
Do prędkości ok. 120 km/h jest ok, ale powyżej zaczyna robić się głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, tanie części eksploatacyjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobry tani francuz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szybko zużywające się elementy zawieszenia (polskie dziurawe drogi niestety)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak pisałem po 270 tyś padł kompresor klimatyzacji, a teraz zaczął mocno piszczeć wentylator powietrza zasysanego do wnętrza samochodu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 86KM 63kW
[l/100km]