Silnik
: Niezawodny, oszczędny i dynamiczny, a przy tym cichy. Spalanie - jakie inne auto przy takich gabarytach i parametrach jest lepsze???
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Drobiazgi czasem zawodzą - np po 4 latach musiałem wymienić kartę do uruchomiania i otwierania.
5,0
Całokształt
Pewnie jeśli się nie skuszę na większe auto z napędem 4x4 to znowu będzie meganka w wersji kombi....
Wrażenia
5,0
Silnik
REWELACJA. Gdyby była wyższa skala ocen to zawsze dam wyższą od najwyższej oceny. Cichym zrywny i jak na tę moc ma bardzo dobre osiągi. Spalanie rewelacyjne - a nie mam lekkiej nogi.
5,0
Skrzynia biegów
Prawie 150 tysięcy kilometrów i nie ma żadnych problemów. Biegi wchodzą cały czas łatwo i precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Jeździłem już wieloma autami i tu nie mam nic do zarzucenia. Jestem bardzo zadowolony.
Komfort
5,0
Widoczność
Na wszystkie strony dobrze widać. Długi tył w wersji kombi wcale nie przeszkadza - no może wymaga pewnej wprawy - ale po 6 latach to żaden problem.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, nie mam tutaj żadnych zastrzeżeń. To co trzeba jest pod ręką. Żadnych kłopotów ze sterowaniem urządzeniami pokładowymi.
Trzeba przyznać, że Francuzi wiedzą jak się robi wygodne w używaniu auta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie bardzo szybko się nagrzewa. W lecie klimatyzacja działa bez zarzutu. Wentylacja dzięki czterostopniowej dmuchawie o bardzo dobrych parametrach jest doskonała. Przy okazji ta dmuchawa jest dosyć cicha, no może z wyjątkiem \"4\". Mam porównanie z innym autem, którym jeżdżę i życzyłbym każdemu takich parametrów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno z przodu jak i tyłu bardzo dobrze. Mam pięcioosobową rodzinę. Zwiedziliśmy tym autem kawał Europy i nie ma problemu z przestrzenią. Każdy ma odpowiednią ilość miejsca. Doskonałe auto na długie rodzinne wyprawy. Na trasach np do Brukseli czy do Chorwacji jechaliśmy prawie bez przerwy bez konieczności dłuższych postojów niż te potrzebne do celów fizjologicznych. Wygodne i dobrze wyprofilowane siedzenia, odpowiednia ich regulacja z przodu oraz dobre wyciszenie auta i zestrojenie zawieszenia [powodują, że podróż jest naprawdę przyjemnością.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Nie słychać, że jeździ się dieslem. Przy dużych prędkościach dopiero od jakichś 150 km na godzinę zaczyna przeszkadzać hałas. Ale tak to się jeździ na autostradach w Niemczech. Na nasze warunki po prostu auto w tej dziedzinie doskonałę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja. Mam to auto 6 lat i czas już na jego sprzedaż. Ale nie wiem, czy znajdę coś innego równie oszczędnego. Na trasie przy bardzo dynamicznej jeździe spala około 5 l ON na 100 km. W mieście nigdy nie przekroczył 6 l ON/ 100 km, nawet w zimie, kiedy mrozy spadają poniżej - 20 stopni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze - ok 70 tysięcy w momencie zakupu dostałem dobre i oszczędne auto, z którym zjechałem kawał Polski i Europy i nie miałem problemu z awariami, które zmieniały by podróż w traumatyczne przeżycia. Życzę każdemu takich doznań.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Robię rocznie 30 tysięcy kilometrów. Nasze drogi są kiepskiej jakości. Stąd miałem już (dopiero...?) wymieniane elementy zawieszenia z przodu. Ale uważam, że to normalne. Nie oszczędzam tego auta w eksploatacji, na przeglądy jeżdżę regularnie, ale jakieś drobne naprawy to robię poza serwisem renault - nie mają tam najlepszych fachowców, a za to samo co dobry warsztat żądają znacznie więcej. Nie narzekam!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem do tej pory poważnych usterek. Nie wiem jak będzie dalej, ale 145 000 kilometrów to już przebieg przy którym można powiedzieć, że auto jest niezawodne. Wystarczy regularna kontrola serwisowa i nie oszczędzanie na drobiazgach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 86KM 63kW
[l/100km]