Zawieszenie
: łożyska Macphersona - nie wytrzymują polskich dróg. Nie róbcie ich w ASO bo tam są skandaliczne ceny. Lepiej je zrobić u swojego zaufanego mechanika
Układ elektryczny
: podnośnik szyby, komentarz j.w.
4,0
Całokształt
Zalety: jest duży i wygodny. Duży bagażnik (510l) to ogromna zaleta + płaska podłoga bagażnika. Spalanie na niskim poziomie. Tego lata byłem z rodziną tym samochodem w Bułgarii. Jak zatankowałem w Rumunii to w
Warszawie nawet rezerwa mi się nie zapaliła.-
1423 km bez tankowania - to jest to!
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo wysoka kultura pracy. Pomimo niewielkiej mocy cichy przy 130-150 km/h. Charakteryzuje sie niskim spalaniem. Po 100 tys. jedna cześć silnika wymagała wymiany: zawór EGR. Koszt całkiem spory bo w ASO ok. 700 zł.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia taka sobie. Czasami trochę haczy przy zmianie biegów. Do tej pory nie miałem żadnych problemów.
4,0
Układ jezdny
Jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
ok
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo miłe zaskoczenie jeśli chodzi o spalanie. Ceny w ASO...jak to w ASO ;-(
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pod względem awaryjności samochód sprawuje się książkowo. Tzn. to co miało sie zepsuć lub należało wymienić to się stało. A były to następujące elementy: zawór egr, dolny lewy wahacz, lewy drążek stabilizatora, łożyska kolumny Macphersona i podnośnik do szyb (lewy). Z tym podnośnikiem to faktycznie trzeba uważać. Oryginalny kosztuje majątek:1250 zł. a zamienników nie ma. W tym całym ustrojstwie pada sterownik, który jest integralną częścią całego podnośnika i samodzielnie nie występuje w zakupie. Stąd ta skandaliczna cena.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 86KM 63kW
[l/100km]