do tej pory miałem również nowe: Seat Ibiza, Opel Astra II i teraz Renault Megane II Grandtour.
Komfort podróżowania, trakcja, ergonomia, funkcjonalność, przestrzeń - rewelacja.
Ale usterkowość - tragedia, typowa z resztą dla współczesnych "francuzów"
OSTATNI MÓJ FRANCUZ? Pamiętajcie o wykipie dodatkowej gwarancji bo inaczej może wam się nie zwrócić te 15000 zł :-) (patrz nizej)
Wrażenia
2,0
Silnik
Od samego początku na zimnym silniku niezależnie czy lato czy zima przez pierwsze 1000 m przy dużym gazie dławi silnik, tak jakby go zalewało lub wystepował brak paliwa. Do tej pory ASO w ramach gwarancji nie poradziło sobie z tym problemem.
4,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń
3,0
Układ jezdny
po 2 latach wymienione amortyzatory przód. Poza tym auto prowadzi się b.dobrze, resorowanie to udany kompromis komfort-bezpieczeństwo
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
lepiej być nie może, no może za krótkie siedziska foteli z przodu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
mogłoby być wydajniej
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na clasę compact KOMBI - rewelacja. ASTRA II, GOLF, COROLLA, 307 się nie umywa
4,0
Wyciszenie
nawet jak jest głośniej przy wysokich obrotach to klank silnika jest super
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie w mieście - tragedia: lato 9-9,5, zima 9,5-11
spalanie w trasie - OK - 7-8,5 w zależności od prędkości
4,0
Stosunek jakość/cena
Za full wyposażonego Renault zapłaciłem 15000 zł mniej niż za analogicznego Volkswagena, Opla czy Toyotę. Dlatego stosunek jakość/cena - OK.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
woda w schowku w drzwiach przednich kierowcy, wymiana autoalarm
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na trasie jeszcze nie stanął, ale niewiele brakowało.
Do tej pory wymieniono na gwarancji:
- szyba tylna (KOMBI) w ramach akcji serwisowej Renault,
- amortyzatory przód,
- czujnik wtrysku,
- koło zamachowe zmiennych faz rozrządu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW
[l/100km]