Silnik
: W porównaniu do 1,5dci w Cangu,rku 1,6 to anioł bezawaryjności. Sumując koszty napraw eksploatacja 1,6 wychdzi kożystniej.
4,0
Całokształt
Wygodny i niezawdony aucik. Wygodny sposób odpalania - przycisk START/STOP (podczas uruchomiania silnika ja już zapinam pasy :)
Jeśli komuś nie zależy na wrażaniach estetycznych (wnętrze) to polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy przebiegu 130 tys km nie wykazał żadnych usterek. Ostatnio zauważyłem drobny wyciek oleju w okolicy głowicy - nie zostawia plam oleju na parkingu, tylko lekko zabrudzony korpus silnika przy głowicy.
Zastrzeżenia mam tylko do elementu wygłuszającego, oddzielającego kobinę od silnika. Mata wygłuszająca odczepia się, odstaje - w kabinie jest głośniej niż można by się było spodziewać (ale tylko przy wyższych obrotach).
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie. Obsługa nie sprawia najmniejszych problemów. Biegi wydają się być źle zestrojone z silnikiem - brakuje mocy przy niskich obrotach na drugim biegu (częsta sytuacja w mieście). Polecam skórzane wykończenie gałki - te z twożywa szybko się ścierają.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjne zawieszenie jak na "polskie drogi". Jest wystarczająco miękkie by wygodnie pokonać: studzienki, wyrwy, torowiska, progi... Jest dostatecznie stabilne by kofortowo pokonywać długie trasy. Jednak poprzeczne nierówności w zakrętach przy większych prędkościach nie są zbyt przyjemne - troszkę buja. Pierwsze oznaki "stukania" dopiero co zaczynają się objawiać - chyba nieźle jak na przebieg 130 tys km.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bez zastrzeżeń. Lusterka OK. Troszkę przeszkadza niska krawędź dachu z tyłu ograniczająca widoczność w lusterku środkowym. Mam projektorowe światła (soczewki), stosuje żarówki +30% Philips (starczają na około 30000km) - spisują się znakomicie.
3,0
Ergonomia
Wykończenie bez rewelacji. Wnętrze w porównaniu z Focusem czy "307" jest kiepskie i brzydkie choć dość funkcjonalne. Moja wersja niema zamykanego schowka między fotelami (podłokietnik) i zamykanych schowków w drzwiach - brakuje mijesca na portwel.
Męczy mnie zamykanie bagażnika - albo się nie domknie, albo trzaśnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam manualną klimę. Grzanie i chłodzenie działa bez zarzutów. Obsługa jest szybka i prosta. Wentylator na "3" już nieco szumi. Z reguły wystarcza "2" której z reguły nie słychać.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mój wzrost 187 cm. Siedzenie max do tyłu. Kierownica max do tyłu i w dół. Pozycja za kierownicą naprawdę wygodna - nawet po całym dniu za kierownicą nie odczuwam większych dolegliwości (w innych autkach bywają często). Bardzo wygodny przy dłuższej jeździe jest podłokietnik - niestety niemam.
3,0
Wyciszenie
Zastrzeżenia mam tylko do elementu wygłuszającego, oddzielającego kobinę od silnika. Mata wygłuszająca odczepia się, odstaje - w kabinie jest głośniej niż można by się było spodziewać (ale tylko przy wyższych obrotach).
Przy 130km/h szum powietrza znaczny - podczas rozmowy przez tel. zwalniam do 110 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie patrzmy na dane spalania producentów! Spalanie przeciętne, przy oszczędnej jeździe nawet do 6,0 (zwykle 6,5) w trasie. Na autostradzie przy 130 około 7,5. Przeglądy w ASO poniżej 1000zł nie schodzą (ale co 30000 km).
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterka była jedna. Tuż po wyjechaniu z salonu głośny pisk z przedniego prawego koła - niecała godzina w ASO i do dziś spokój. Przy 90000km czyścili przepływomierz - czasem schodził na zbyt niskie obroty na biegu jałowym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW
[l/100km]