Renault Megane 2 Lux Privilage 1.9 dCi,
19 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2003
Przebieg:
30 tys. km
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wersja Lux Privilage 1.9 dci z opcjami daje frajde posiadania komfortowego auta zwracającego na siebie uwagę. Nie ginę w codzienności!
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy układu Common Rail i przyjemny szum sprężarki, ciągnie praktycznie od 1300 do 3800 obr. wtedy masz 300Nm i tylko głębokość wciśnięcia gazu decyduje o tym czy pędzisz jak strzała czy majestatycznie się wleczesz. Cichy i solidny!
4,0
Skrzynia biegów
Praca poprawna ale bez rewelacji. Krutki skok lewarka jest wygodny. Czasem haczy mi 3 bieg ( kwestia regulaci ) i zamiast 6 wbijałem 4 ( a to z kolei kwestia wprawy ) Do 170km/h kapitalnie dobrane przełożenia, potem już tylko nadbieg i ponad 210 km/h
4,0
Układ jezdny
Nie dam 5 pkt. za dudnienie jakie potrafi z siebie wydać . Właściwości jezdne za to rekompensują walory słuchowe. Nie za twarde i nie za miękki, w sam raz. Auto trzyma się drogi jak przyklejone i pomagają w tym Micelin Pilot Primacy XSE 205/55*16 gumy na medal. I tylko czasem przeszkadza mi w zabawie ESP który skutecznie studzi adrenaline...
Komfort
4,0
Widoczność
Przy cofaniu brak widoczności z lewej strony autka, Gruby słupek ( za to bezpieczny ) przysłania zakręt w lewo. Reszta jest OK
5,0
Ergonomia
Dosłownie intuicyjne rozplanowanie wnętrza ! Wszystko tam gdzie ma być i gdzie byśmy chcieli. Mnustwo poręcznych schowków. Fotele wygodne , pozycja kierowcy na medal i tyle regulacji ile sylwetek ludzkich... Podłokietniki i podnóżek, jak klasa wyższa...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik jest perfakcyjny. Utrzymuje zadaną temperaturę bez najmniejszych problemów bez względu na to czy zima czy lato! Nigdy nie miałem problemu z zaparowanymi szybami nawet w 5 osób, czasami zimą tylko paruje szklany dach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez problemu daję 5 pkt. Mam 175 cm i nigdy nie brakowało mi miejsca na nogi , ani z przodu ani z tyłu. Szklany dach daje więcej przestrzeni nad głowami i nawet przy zaciągniętych kurtynach jest sporo miejsca. Wysocy znajomi też nie mieli z tym problemu.
5,0
Wyciszenie
Tak jak trzeba. Delikatnie słychać silnik i dopiero po 170km/h zaczyna szumieć powietrze na zewnątrz. Komfortowo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie do 120km/h spala mi 4,5l. przy więkrzych prętkościach 5,5 do 6,5 l. W mieście od 6,5 do 8l. wszystko zależy od jakości jazdy , czy chcemy poszaleć czy być przeciętni...
3,0
Stosunek jakość/cena
W moim przypadku 100000zł. za auto z grupy C to troszkę dużo ale nie zestarzeje się z tym wypasem i wyglądem jeszcze przez parę lat. A za 5 gwiazdek w crashtestach trzeba płacić, a na życiu się nie oszczędza!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami trzeszczy coś i nie wiadomo z której strony. Trzeszczenie w kabinie usunąłem za pomocą silikonu w spreyu. Polecam.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nieznanego pochodzenia stuki w zawieszeniu...?! Wszystko OK a coś sobie czasem stuka. Denerwujące jak na auto za 100000
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]