Układ elektryczny
: szyby, wycieraczki, monotonny \"service\" i \"check injection\" , \"top oil up\" (pomimo odpowiedniej ilości oleju)
Zawieszenie
: NIE NA NASZE DROGI !
2,0
Całokształt
Generalnie, po moich doświadczeniach, nigdy nie kupie żadnego auta wychodzące spod skrzydeł marki Renault. Stanowczo nie. Prócz ładnego wyglądu ten samochód powinien jeszcze być niezawodny.
Nie polecam
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik bardzo ekonomiczny, nie mam ciężkiej nogi także spalanie na 17 calowych kołach w trybie mieszanym wyniosło, bynajmniej wykazane przez komputer : 6,5 l/100 km, na zimówkach o litr mniej spalał, więc co do ekonomii to zdecydowanie na tak.
TU niestety kończą się plusy. Przytrafił mi się zgon turbiny, co w przeliczeniu na koszty, jest strasznym wydatkiem. Po jej naprawieniu, autem już tak pewnie się jeździć nie dało. Całe szczęście już pozbyłem się meganki.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi jak najbardziej pracują doskonale i bezproblemowo. Szkoda tylko, że \"zbierać\" zaczyna się dopiero od ok 1900 obrotów, ale to diesel, więc ma być ekonomiczny, a nie demon prędkości. Jednak jak na te 120 KM to powinien mieć ciut lepsze osiągi.
4,0
Układ jezdny
Nic poważnego się nie stało, co aż jest cudem, patrząc na moje szczęście do tego samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest ogromną zaletą tego samochodu. Naprawdę nic nie umknie waszej uwadze, duże boczne szyby, oraz kierowca stosunkowo wysoko siedzi, z początku ciężko się do tego przyzwyczaić, nawet na najniższym ustawieniu poziomu siedziska.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, więc nie było trzeba błądzić wzrokiem po desce rozdzielczej celem włączenia czegokolwiek.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z przodu grzeje się stosunkowo szybko, z tyłu natomiast.. mrozy trzaskające.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Braku miejsca w tym aucie nie można zarzucić. Z przodu jak i z tyłu można komfortowo wybrać się na dłuższą trasę. Bagażnik również bardzo przestronny.
4,0
Wyciszenie
Cóż, posiadałem diesla i jak najbardziej chciałem słyszeć jego charakterystyczne \"klekotanie\".
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do napraw-cen.. istna masakra. Reno jest dobre naprawdę tylko na chwile, póki wszystko działa. Elektryka w tym aucie może prowadzić do kompleksów. Części cenowo odstraszają i nie mówię tu o kupowaniu oryginałów, bo to już przekroczyłoby wartość samego samochodu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dość tani, jak na oferowane wyposażenie, tylko pytanie jedno, po jakim czasie coś przestanie działać, i cena auta skoczy nieporównywalnie wysoko, co z kolei wyklucza zakup tego samochodu.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko co mogło się zepsuć, zepsuło się. Począwszy od klimatyzacji, poprzez elektryczne szyby, kończąc
na wyświetlaniu się \"service\" i poduszki powietrznej przez brak styku jednego z kabli w wiązce znajdującej się pod fotelem przednim.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Może inne silniki są niezawodne, zależy też jak się trafi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]