Silnik
: wymiana koła zamachowego dwumasowego+kompletne sprzęgło, 2x wymiana turbiny w ciągu pół roku, wymiana pompowtryskiwaczy
1,0
Całokształt
Tragedia jakiej jeszcze w moim motoryzacyjnym życiu nie miałem. Fatalne auto, głównie pod względem wytrzymałości jednostki napędowej. Ale i na innych polach nie wypada najlepiej. Bardzo słaba jakość materiałów wykańczających wnętrze, psujące się drobiazgi, trzeszczące plastiki ... Wymieniać można by godzinami. Auto bardzo dobre na kurację odchudzającą: właściciela (z powodu nerwów jakie przeżywa odwiedzając kolejne warsztaty) oraz jego portfela. Nic dodać nic ująć. TRAGEDIA.
Wrażenia
1,0
Silnik
Właściwie muszę powiedzieć, że żywotność tego silnika to maks 160000. Później psuje się dosłownie wszystko aby w końcu padł totalnie cały silnik. Auto \"powoli umiera\"!!! Dobry VW przy 200000 jest odpowiednio dotarty ale francuska technologia pokazuje zupełnie co innego.
3,0
Skrzynia biegów
Nic specjalnego. Biegi wchodzą dość opornie. Jedyną zaletą tego modelu jest 6-cio stopniowa skrzynia.
2,0
Układ jezdny
Z jednej strony miękki i wygodny ale to nic w porównaniu z uczuciem \"wynoszenia\" i braku stabilizacji na zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
Przeciętnie. Widoczność we wstecznym lusterku bardzo ograniczona przez dość wąską tylną szybę.
4,0
Ergonomia
Właściwie wszystko pod ręką. Dość dużo udogodnień w stylu podstawków pod kubek z kawą, schowki itd.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj Renault nie ma sobie nic do zarzucenia. Zimą przy -24st. bardzo szybko wnętrze osiągało miłe ciepło natomiast latem schładza się równie dobrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Raczej bez zarzutów.
2,0
Wyciszenie
Przy przekroczeniu 120km/h wyraźnie odczuwalne szumy przepływającego powietrza na zewnątrz samochodu. Wnętrze wykończone plastikowymi materiałami, które nieustannie trzeszczą!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie (większość w trasie) na poziomie 5.5l/100km.
1,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę wolałbym poszukać dobrego VW lub Audi (nawet dużo starszego i z większym przebiegiem)
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gorzej być chyba nie może. Wystarczy wymienić awarię typu: zerwana taśma airbaga w kierownicy, dwukrotne zalanie wnętrza (woda pod wykładziną) przez niedrożny i według mnie źle rozwiązany odpływ skroplin z klimatyzacji, nieszczelna komora bagażnika, korodujące nadkole tylne itd.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Właściwie kupując ten model powinien być \"gratis\" silnik. Przy przebiegu >150000 następuje cykliczna awaryjność, która może doprowadzić do szału nawet najbardziej wytrwałych. Koszty wymian/napraw bardzo duże.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]