Układ hamulcowy
: Hamulce są wręcz rewelacyjne BARDZO DUŻY PLUS dla Renault!
4,0
Całokształt
Auto super wyposażone, nowoczesne, ładne i w moim przypadku na razie bezawaryjne. Myślę, że jeżeli trafi się na dobrze utrzymany model to można się cieszyć długą i bezawaryjną jazdą.
Wrażenia
4,0
Silnik
120 KM - jest to dobry kompromis pomiędzy szybkością/spalaniem. Po dłuższym użytkowaniu trochę mi jednak brakuje ale wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia..
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj jak najbardziej przeciętnie, na pewno nie jest źle, dźwignia pracuje w miarę przyzwoicie (niestety nie płynnie), również zdarzyło mi się parę razy nie trafić z 5 która jest nieco wysunięta.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobre właściwości jezdne, auto trzyma się drogi jak przyklejone (17\" 205/50) ESP czuwa nad bezpieczeństwem jazdy co może nieco zwieść podczas bardzo szybkiej jazdy. Układ kierowniczy ze wspomaganiem zestrojony bardziej \"sportowo\" niż miejsko.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki wymagają przyzwyczajenia
5,0
Ergonomia
Wszystko doskonale pod ręką. W wersji 3d jest mały problem z wychodzeniem na gęsto zastawionych parkingach. Odbije się to zapewne na delikatnej materiałowej tapicerce która jest w większości Meganek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto bardzo szybko się nagrzewa co mnie zaskoczyło. Klimatyzacja zaczyna chłodzić po kilku sekundach. Niema większego problemu z parowaniem szyb itp.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersję 3 drzwiową, w 2 osoby jest idealnie, natomiast w 4 osoby bywa różnie. Z tyłu pomimo, że siedzi się niesamowicie wygodnie to głównie za kierowcą może brakować miejsca na nogi
4,0
Wyciszenie
Wygłuszenie silnika jest na wysokim poziomie, zresztą silnik dCi charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Powyżej 130km/h słychać szum powietrza. Ale ktoś kto nie jeździł wcześniej Audi/Mercedesem/Lexusem nie powinni zbytnio narzekać.
Irytować może wszechobecne trzeszczenie plastików. Auto było idealnie ciche po przywiezieniu z Niemiec (przebieg 100tys) po miesiącu w PL plastiki dały znać o sobie. Nie tyle nawet deska rozdzielcza co boczki drzwi i wykończenie tyłu (mimo iż mam skórzaną tapicerkę)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wahałem się czy nie dać przeciętnie ale biorąc pod uwagę, że to prawie 2l. chyba nie jest źle. Średnio po krakowie 7,5-8l./100km. ASO Renault ceny kosmiczne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przez swoją opinie Renault szybko traci na wartości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Długo się zastanawiałem nad zakupem Meganki, przeczytałem setki opinii ale jednak zaryzykowałem i odpukać nie żałuję. Mam pełną opcję wyposażenia i puki co jeszcze się nic nie zepsuło a auto naprawdę jest napakowane elektroniką. Co prawda raz zapalił się napis Service i ikona poduchy ale pogmyrałem przy wtyczce pod fotelem i samo zgasło :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem, ale już słychać stuki w zawieszeniu więc trzeba będzie powymieniać po zimie części eksploatacyjne. Zawieszenie jest chyba największym minusem Meganek. Nie jest bynajmniej złe, tylko mało wytrzymałe na nasze dziurawe drogi.
Należy pamiętać, że pod maską jest turbina i należy o nią dbać a także lać dobrą ropę bo dCiki są wrażliwe na złe paliwo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]