Silnik
: Bardzo miękko i płynnie napędza Renóweczkę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Skrzypiące plastiki co jakiś czas.
Układ elektryczny
: spryskiwacz przedniej szyby.
3,0
Całokształt
Dobry silnik, niezła reszta. Nowoczesna technika i wygląd, dobre wyposażenie. Nie jest jednak tak wygodny jakby na to wskazywało pochodzenie samochodu. Citroen Xsara z 1998 roku wydawał mi się wygodniejszy. Moim zdaniem samochód dla osób którym się po prostu podoba i nie ma co się kierować mitami o francuskich samochodach jeżeli mowa o awaryjności.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra kultura pracy. Jazda samochodem napędzanym tym silnikiem jest bardzo miękka i płynna. Praktycznie brak turbo-dziury. Tylko przy gwałtownym przyspieszaniu słychać, że jeździmy dieslem. Lepszy od TDI czy TDCi/HDi jeśli chodzi o kulturę pracy.
3,0
Skrzynia biegów
Pierwszy kontakt budzi pewien niepokój, ale po chwili można śmiało wachlować dźwignią bez większych uwag. Niemniej jednak ideałem to nie jest.
4,0
Układ jezdny
Kapitalne hamulce. Wzór w klasie rzekłbym. Poza tym bardzo dobrze trzyma się drogi i jest nawet wygodne chociaż myślałem, że francuz będzie bardziej miękki.
Komfort
4,0
Widoczność
Wbrew pozorom - dobra.
3,0
Ergonomia
Tu największe rozczarowanie. Mimo, że jazda tym autem nie należy do nieprzyjemności to kilka rzeczy utrudnia życie. Pierwsze to skandalicznie mała odległość pedału przyspieszenia od pedału hamulca. Jadąc w sportowym obuwiu to jeszcze jako tako, ale klasyczne półbuty i trzeba niezłej wprawy żeby nie haczyć o hamulec. Pewnie można się do tego przyzwyczaić ale to nie przystoi. Poza tym radio nie ma pokrętła głośności tylko przyciski - osobiście wolę pokrętło ale za to na plus standardowa regulacja przy kierownicy. Następna rzecz to mało czytelny prędkościomierz oraz za krótkie siedziska foteli ! Jak w Matizie jakimś. Dla wyższych osób nie zapewniają dobrego podparcia ud. Na plus dobre wyposażenie, regulacja wysokości fotela i kierownicy i fajny bajer z kartą zamiast kluczyka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest klimatyzacja więc upały nie straszne.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znowu rozczarowanie. Miejsca jak w Punto II przy czym Punto ma dłuższe siedziska foteli. Maksymalna pozycja fotela nie pozwala na wygodną pozycję za kierownicą dla osób powyżej 190cm. Do tego wzrostu jeszcze nie najgorzej. Bagażnik w normie.
4,0
Wyciszenie
Dobre ale nie bardzo dobre. Przy większych prędkościach, rzędu 130km/h jakieś świsty i hałasy dają się słyszeć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze do końca nie sprawdzona kategoria. Ale zużycie paliwa jest atutem tego samochodu. Max 7l/100 średnio myślę, że jest dobrym wynikiem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nawet nieźle, biorąc pod uwagę ceny Fordów czy VW z podobnego rocznika. Czyli w sumie i tak drogo, ale to dlatego, że wszystkie auta w Polsce są nieadekwatnie drogie do naszych zarobków. Taką 5-letnią Renówkę to powinien sobie kupić młody nauczyciel czy policjant po roku pracy. Niestety u nas na taki samochód prędko ich nie będzie stać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeciętnie dlatego, że w każdym samochodzie raz na czas wyskoczy pierdółka. Gdyby tak nie było to wtedy samochód jest rzeczywiście nadzwyczajny. Ten nie, ale na razie nie sprawdzają się mity o francuzach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak odnotowanych większych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]