Silnik
: Jestem pierwszym jego użytkownikiem. Przy zakupie założyłem, że po 5-latach auto sprzedam i kupię coś nowego, natomiast egzemplarz ten okazał się na tyle nie kłopotliwy w użytkowaniu, że mam go do dziś (11 lat). Na wybór diesla wtedy wpłynął fakt, że ON był 1 zł tańczy od benzyny bezołowiowej a różnica w cenie między silnikiem diesel i benzynowym wynosiła jedynie 4,5 tys zł. Auto na trasie zwiodło mnie tylko raz - padł czujnik recykulacji spalin i auto musiało zostać zholowane (8 rok eksploatacji). przez pierwsze 4 lata eksploatacji pojazd serwisowałem w ASO (wymiana oleju co 30tys), później olej silnikowy zacząłem wymieniać co roku. Chcę podkreślić, że w ciągu mojej 11-letniej eksploatacji pojazdu 4 razy z powodu mojego wyjazdu za granicę auto miało każdorazowo 6-miesięczne przestoje w użytkowaniu - po tym okresie bez problemu odpalało. Do tej pory wymieniałem lub naprawiałem:
- tarcze hamulcowe - 2 razy,
- końcówki drążków kierowniczych;
- końcówki wahaczy;
- chłodnicę interqulera (uszkodzenie mechaniczne spowodowane uderzeniem kamienia)
- sprężyny zawieszenia przednie.
- EGR (nie wymieniłęm - zrobiono obejście)
- przewody spryskiwacza paliwa (zatkały się).
Ponadto po tylu latach eksploatacji powyrabiały się plastikowe elementy: napy łączące linki klapy bagaźnika z pojazdem oraz 3 z 4 klamek nie wracają po otwarciu drzwi do poprzedniego położenia.
Auto oceniam jako godne polecenia- słyszałem opinie, że pojazd nie nadaje się jako auto flotowe (czyli dla tych co auto nie szanują i dają mu ostro w gaz). Oby mój następny zakup samochodu był tak udany jak ten