Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Hatchback

podikar, 12 lat temu
Silnik 1.5 dCi 80KM 59kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Megane II Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacyjne spalanie jeszcze żadne auto co miałem nie przebiło tego spalania :)
4,0
Całokształt
Mam Renault Megane II od 5 lat. Ogólnie autko zdecydowanie polecam wszystkim bo po pierwsze jest praktycznie bezawaryjne ( jedynie na czym się skupiam to wymiana na czas oleju i filtrów, uważam co leję do baku oraz na bieżąco naprawiam i nie czekam aż sie całkiem rozsypie... i tyle), do tego za dobrą cenę można auto kupić i się cieszyć jazdą!Śmieszą mnie opinie tych ludzi co piszą że wszystko co na \"F\" to badziewie!!! :) a zwłaszcza buraków co jeżdżą wieśwagenami i piszą jakie to cudowne auta :) miałem wcześniej VW Passata B5 i przez 2 lata zostawiłem w warsztacie 4500zł na naprawy bo jak uciążliwe zawieszenie aluminiowe z przodu ciągle siada i trzeba wahacze wymieniać, to przepływomierz szwankuje i ma dziury mocy że strach było czasami wyprzedzać na trasie!!! a najlepsze to była rynienka odpływu wody w lewym przednim słupku miedzy kabiną a silnikiem przez co woda się lała po instalacji do środka pod wykładzinę kierowcy i kałuża wody stała - PARODIA!!! W tym Renault nic sie takiego nie działo!!! Ale szczerze mówiąc cieszę sie bardzo że tacy ludzie pierdoły wypisują o francuzach dzięki temu ceny aut są normalne a nie niebotyczne za stare niemieckie graty i można dzięki temu bardzo dobre auto nabyć za dobre pieniądze :D Mam nadzieję że tuszkę moja opinia rozjaśniła pogląd na temat tego auta :) na koniec przetoczę stare przysłowie \" jak dbasz tak masz\" - ja dbam i cieszę się bezawaryjna jazdą i zawsze dojeżdżam do celu bez lawety :)
Wrażenia
4,0
Silnik
to największa zaleta tego auta, rekordowo niskie spalanie, tanie części i eksploatacja, przykładowo wymiana kompletnego rozrządu kosztowała mnie 500zł a w VW Passacie którego wcześniej miałem 1300zł!!! trzeba jedynie dbać o silnik i lać dobre paliwo bo nie lubi jak mu się syf leje!!! Jedynie co robiłem przez 5 lat jazdy to wymieniłem alternator bo się łożysko wysypało i trzeszczał jak pracował, wtryski od nowości nie wymieniałem bo dbałem o paliwo. Śmieję się z tych co psioczą na silnik pewnie to przedstawiciele którzy dopadli się do firmowego auta i zarzynają go niemiłosiernie a potem nie wiadomo do kogo pretensje :) moj silniczek pracuje cały czas na Castrol Magnatec 5W40 ma przejechane 220tys i chodzi jak zegareczek!!!
4,0
Skrzynia biegów
dobra, krótkie przełożenia
4,0
Układ jezdny
dość sztywny ale nie za bardzo. dobrze tłumi wszelakie wyboje. dość wytrzymałe a jeśli coś nawali to bardzo tanie części więc nie ma obaw że zrobi wir w kieszeni jak przykładowo wymiana zawieszenia w osławionym i uwielbianym VW Passacie...
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra widoczność, nie ma problemów z parkowaniem i manewrami.
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką tak jak powinno być
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimę w miarę szybko się nagrzewa jedynie klimatyzacja w lecie słabo mrozi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
często wożę w trasę i po mieście łącznie ze mną 5 osób i nikt jeszcze nie narzekał że mu niewygodnie :)
4,0
Wyciszenie
wyciszenie ogólnie dobre, powyżej 130km/h zaczyna się głośno robić no ale to silnik 1,5 a nie 3,0 żeby przy 200km/h było jeszcze cicho :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jednym słowem BAJKA, jeździłem kilkunastoma autami z silnikiem diesla o podobnej pojemności i nawet nowsze Renault Clio III 1,5 Dci co ma ok 70KM spala o litr więcej ot tej większej Meganki!!! jeżdżę żadne auto co miałem tak mało nie spalało!!! na mieście jak jeżdżę dynamicznie i nie oszczędzam to max 6l/100km a na trasie przy 110km/h 2,8-3,2l/100km!!!
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
linka poplątała mi się od podnoszenia szyb w prawych drzwiach, czasami się żarówka potrafi przepalić no ale to w każdym aucie się zdarza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przez 5 lat jazdy regeneracja łożyska alternatora 550zł, pompa wspomagania wymiana z robocizną 500zł i wymiana taśmy od Airbag kierowcy 150zł. Podsumowując we wcześniejszym VW Passacie co miałem to przez 2 lata jazdy zostawiłem w warsztacie 4500zł!!!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane II Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane II Hatchback