Mem wersję RS R26, ksywa Megi. Ogólnie lubie nią jeżdzić. Jest bardzo niepozorna (łatwiej jest sie włączyć do ruchu i nie kontroluje nas tak często policja jak podczas jazdy BMW). Więc jest to auto bardzo unassuming jednak moze zaskoczyć innych kierowców. Jeśli ktos ma na to ochotę, to śmiało może rozdać parę klapsów "spod świateł" z zaskoczenia :) Nie jest to może jakiś potwór na ćwierc mili ale generalnie czuć że auto jest kompetentne mechanicznie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to typowe turbo w złym tego słowa znaczeniu. Mocno odczuwalna dziura poniżej 2500 a później start odrzutowca. Reakcja na gaz również turbo-zamulona. Jednak jednostka ma opinie udanej i niezawodnej - mi nie sprawia żadnych problemów i nie bierze oleju.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bez szału. Przeszkadzają długie skoki, długi lewarek jak w autosanie i nieprecyzyjna praca.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie w wersji CUP - sztywne ale da się jeździć nawet po naszych drogach bez większego bólu d. Kotrola auta - fantastyczna.
Komfort
4,0
Widoczność
Ok
4,0
Ergonomia
Guzik do wylaczania esp i wlaczania tempomatu jest za bardzo ukryty. Nie mozna wlaczyc wycieraczek ani kierunkow na impuls. Fotele recaro - idealne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ok
5,0
Wyciszenie
Pomimo turbo, ktore czesto zbytnio wycisza i zamula dzwiek wydechu - tutaj brzmi to bardzo ciekawie. Po wymontowaniu tylnej kanapy, wszystkich wyciszen z przedzialu bagazowego i tej ciezkiej, podlogi bagaznika uznaje, ze wyciszenie jest idealne ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czesci do RS r26 sa 4x drozsze niz do zwyklej Megi ale sa dostepne. Denerwuje wymiana zarowek - do przedniego ksenonu trzeba zdejmowac zderzak i swiatla! :(
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za taka maszyne to cena absurdalnie niska - auto ma nieuzasadnienie duza utrate wartosci dlatego jesli znajdziesz uzywke w dobrym stanie - kupuj za ta smieszną cene 30 tys.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klamki sie zacieraja i zarowki sie przepalaja. Francuskie G! ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Megane RS jest skladane w fabryce w Dieppe i ma wyzsza jakosc i niezawodnosc od reszty rodzinki Renault.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V Sport 225KM 165kW
[l/100km]