Meganka kusi relatywnie niską ceną oraz stosunkowo dobrym wyposażeniem. Co z tego, skoro po czternastu, piętnastu latach eksploatacji połowa wyposażenia będzie działała źle lub wcale. Bardzo przystępne ceny Megane II nie biorą się znikąd. Auto jest kapryśne oraz (wg mnie) licho poskładane, co skutkuje dużą awaryjnością. Ilość średnio poważnych usterek przytłacza i potrafi wywalić z butów niejednego użytkownika. Mój egzemplarz był nieźle utrzymany, a i tak radośnie się psuł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trwały, w miarę dynamiczny, głośny. W moim egzemplarzu był suchy.
3,0
Skrzynia biegów
Gumowa, o dziwnie dobranych przełożeniach. Trzeba się do niej przyzwyczaić.
3,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Liche, naprawdę. powyżej 120 km/h silnik zaczyna porykiwać. Robi to w bardzo niemiły dla ucha sposób. Meganka męczy w dłuższych i pokonywanych z większą prędkością trasach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części wcale nie należą do najtańszych. A wziąwszy pod uwagę sporą awaryjność, Renówka potrafi dać manto portfelowi właściciela.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu dwóch lat normalnej eksploatacji padły mi: przyciski do podnoszenia szyb kierowcy i pasażera, podświetlenie zegarów, manetka kierunkowskazów, dżojstik od sterownia lusterkami. Radio raz grało, a raz nie. Karta raz odpalała auto, a raz nie (szczególnie zimą). Znikały światła stopu. W najróżniejszych sytuacjach gasły światła mijania.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Popsuły się: pompa paliwa, pompa wody, silniczek od podnoszenia tylnej szyby, tempomat, silnik tylnej wycieraczki, wspomaganie kierownicy. Z niewidomych przyczyn urwał się nieskorodowany tłumik, a wsteczny zaczął wchodzić z wielkim oporem. Padały cewki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V WT 134KM 99kW
[l/100km]