Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Hatchback

meggi44@wp.pl, 17 lat temu
Silnik 1.6 16V WT 115KM 85kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 47 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Megane II Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Dość ładny ogólny wizerunek auta ładne wyposażenie wnętrza dobry konfort podróżowania dobre własności jezdne przyzwoita dynamika samochodu doś skuteczne hamulce.IN MINUS drobne awarie niedopracowany układ elektryczny wadliwe cewki zaplonowe.Zbyt drogi serwis.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : cewki zapłonowe SAGEM
Zawieszenie : łożyska kolumn McPersona
3,0
Całokształt
Auto dość udane w rozwiazaniach technicznych jeżdżę nim ponad 3 lata.Przyjemnie się nim jeżdzi jak na te klasę samochodów typu compact.Niestety zbyt awaryjne za czesto jak przez taki okres uzytkowania musiałem odwiedzać serwis.szczególnie duże zastrzezenia mam do jakości wykonania instalacji elektrycznej.Żle funkcjonuje serwis przynajmniej u mnie w Koszalinie zbyt drogi zbyt drogie części w naprawach pogwarancyjnych,niekiedy mechanicy serwisu bywają osobami niekompetentnymi w naprawach za to zbyt drodzy dla przecietnego uzytkownika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnk pracuje dość dobrze,w mieście na krótkich trasach dość paliwożerny ok 9l/100km.Dynamika jazdy przeciętna ale do wyprzedzania wiekszości starszych modeli samochodów to wystarczy Dla mnie dla moich wymagań idealne by było auto z silnikiem 150-200KM
3,0
Skrzynia biegów
Ja w tej wersji silnikowej posiadam skrzynię manualną 5 biegową,do której nie mam zastrzeżeń ale wolałbym auto z 6 biegową skrzynką szczególnie podczas szybkiej jazdy na autostradzie czy drogach szybkiego ruchu.
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie się auta jest wg mnie b dobre mimo ze nie mam elektroniki wspomagającej trakcję.Zawieszenie jest dość sztywne ale ułatwia dobre bezpieczne pokonywanie zakrętów.Ogólnie nie jest żle.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczość do tyłu w tego typu autach z nowszej produkcji b ograniczona ze względu na pionową pólokragłą tylną szybę w wersji hstchback(szczególnie gdy jest zabrudzona tylna szyba).Widoczność do przodu b.dobra boki w zależności od ustawienia foteli przednich kierowcy i pasażera może być ograniczona szerokimi słupkami bocznymi(z tego powodu miałem stłuczkę z innym pojazdem przy zmianie pasa ruchu polegając wyłącznie na lusterkach bocznych)Ogólnie przeciętnie z plusem(3,75)
4,0
Ergonomia
Ustawienie przyrządów tablicy rozdzielczej przełączników b dobra widoczność także ładne podświetlenie w nocy wystrój design na 5 w wersji którą posiadam tj lux dynamic(sport),Kierownica i gałka zmiany biegów skórzana.Gorzej już z trwałością przełączników np kierunkowskazów.Przydałoby się jeszcze dodanie fabrycnego zestawu nawigacji satelitarnej lub tak jak to jest w BMW prezentacji wskaźników na przedniej szybie wtedy byłoby lux na 6 a tak jest 4,5
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ja mam wersje z klimatronikiem i jestem z niej zadowolony,Tylko dość często trzeba sprawdzać i wymieniać gdzieś co około 15-20 tys filtr pyłkowy kabinowy bo inaczej mocno parują szyby w wilgotne dni.Szkoda ze klima nie jest strefowa,ale tego typu rozwiazania są w autach wyższej klasy a tak ogólnie ocena na 4 z klimą automatyczną nie wiem jak jest w klimatyzacji sterowanej ręcznie czy autach bez klimy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dla kierowcy i pasażera o średnim wzroście do ok 180 cm jest wystarczająca ilość miejsca.Fotele dość wygodne z szerokim zakresem regulacji i regulacją podparcia lędźwiowegoZ tyłu natomiast przy hatchback zbyt mało ale coś za coś takie to jest auto -nie jest to limuzyna a auto bardziej uniwersalne typu compact.Z tyłu miejca wystarcza dla 2 dzieci w wieku szkolnym.Dorosli też moga podróżować ale bedą mieli mocno wciśnięte nogi do przednich siedzeń.Bagażnik z tyłu o pojemnościz mocno ograniczonej ale wystarcza do podręcznego bagazu jeśli nie planujemy przewozić zbyt wielu rzeczy.Lączna ocena 3,7
4,0
Wyciszenie
Poziom hałasu wewnątrz kabiny stosunkowo niewielki.Ważną rzeczą jest aby samochód był wyposażony w dobre markowe ogumienie co także wpływa na poziom hałasu.Głośniej w kabinie robi sie przy prekości ok 130-140 km/h ze wzlędu na szum powietrza Ogólnie Meganka II jest cichszym pojazdem od jej poprzedniczki Megane I.Chociaż jeździłem jeszcze lepiej wyciszonymi autami np AudiMoja ocena 4.2
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z tym bywa różnie niestety muszę mocno skrytykować Renault za jakość wykonania instalaji elektrycznej bo miałem i mam z tym problemy.Najpierw wymiana 4 cewek zapłonowych prod SAGEm na Boscha co wpłynęło namniejsze spalanie i lepsze zapalanie i stabilniejszą pracę silnika.Dość często uszkodzeniu ulegają mikrowłączniki do zamykania zamka centralnego w klamkach w systemie wolne ręce miałem je chyba z 6x wymieniane,dodam do tego czujnik koła zamachowego wymieniony oraz zdarzenie że niespodziewanie rozładował mi się akumulator w nowym samochodzie prawdopodobnie przez jakieś zwarcie w obwodzie instalacji elektrycznej.Były też problemy z kierunkowskazami.Ogólnie instalacja elektryczna w tym samochodzie jest zła ponizej krytyki w poprzednim modelu Megane nie było takich problemów.Systemy sterowania elektrycznego w tym samochodzie są niedopracowane pomimo dość nowoczesnych nowatorskich rozwiązań a cewki zapłonowe to totalne nieporozumienie.Ocena 2,3!!! Co do spalania zalezy jak kto dynamicznie jeździ ja na trasie przy ostrej jeździe 130/h i szybkim wyprzedzaniu ok7,7-8 l/100 w mieście między 8-9l/100 na krótkich trasach i nierozgrzanym silniku przy spokojnej jeździe na trasie mozna uzyskac wynik ok6,6l/100km.Co do serwisu Renault to nie będę się wypowiadał każdy się przekona.Polska to jeszce kraj z buszu gdzie każdy robi co chce i narzuca ceny jakie chce.Jeśli macie auto na gwarancji przegladu róbcie w serwisie bo taki jest wymóg i naprawy jeśli po to omijajcie raczej serwisy Renault jeśli zależy wam na nie przepłacaniu pieniędzy za części (ok2-3x droższe) i za dokonywane naprawy.Najlepiej mieć dobry warsztat który wykona podstawowe czynności przegladowe i naprawcze w miarę możliwości za 3-4x nizsze pieniadze oraz dobrego diagnoste elektronika z odpowiednim sprzetem komputerowo-diagnostycznym.Serwis w ostateczności.Poza tym do konca nie wiemy co się z naszym samochodem dzieje w serwisie-klient oczekuje w poczekalni.należy mieć tylko nadzieję na uczciwość i rzetelność mechaników serwisu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto o dość dobrej ocenie wartośći gdyby nie usterkowość.Więcej bedzie można powiedzieć po okresie uzytkowania np6 letniego czy po przebiegu pow.100tys km Moja ocena słaba 4
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak pisałem wyzej elementy instalacji elektrycznej włączniki przy klamkach systemu hands free
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cewki zapłonowe,łożyska kolumn McPersona wadliwe fabrycznie -złe smarowanie, czujnik koła zamachowego Moja ocena 3,75Renault musi jeszcze sporo popracować nad niezawodnością swoich samochodów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V WT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane II Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
8,8
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane II Hatchback