Autko super się prezentuje, ja mam kolor czarna perła wersja 3 drzwiowa i wyglada cudnie (pod warunkiem ze jest umyte) ;)
Auto polecam szczególnie młodym osobom, szczególnie w wersji Dynamique, bo jest bajeranckie mimo, ze nie wszyskim sie podoba.
Ale komfort jazdy zaskakuje na PLUS.
Mam nadzieję ze w Megane III sa poprawione te niektore drobne niedociagniecia.
Nie nalezy bać się \"francuzów\" ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo fajny silniczek, może nie jest specjalnie oszczędny ale daje radę. Miły dla ucha dźwięk i całkiem elastyczny jak na dosyć sporą wagę samochodu. Idealnie się jeździ samemu lub z pasażerem ale w piątke już nie jest tak fajnie i jedna brakuje mu troche mocy.
3,0
Skrzynia biegów
Dłuuugo nie mogłem się przyzwyczaić do tej skrzyni. Niestety wg mnie Renault sie tutaj nie popisało...skrzynia nie pozwala wykorzystać wszystkich zalet silnika...jak dla mnie jest źle zestopniowana...bez układu ASR ciężko bez \"buksowania\" dynamicznie włączyć się do ruchu na mokrej/śliskiej nawierzchni, a gdy jest jeszcze lekko pod górkęto już wogóle masakra, lepiej ruszać z dwójki...co do dwójki to trzeba na jedynce dosyć tak na wysokie obroty wejść aby w miarępłynnie przeskoczyć na dwójkę bez \"mulenia\" i tak jest niestety z każdym następnym biegiem...dlatego przy chęci dynamicznej jazdy trzeba sie liczyć z wysokim spalaniem. No ale plus jest taki, że dwójka jest dosyć długa i gdy sie wleczemy za kimś 50km/h, przy wyprzedzaniu wrzucamy dwójkę i wciska w fotel, można pociągnąć na niej spokojnie do 67-70km/h. Brakuje trochę szóstego biegu w trasie.
Jak już sięto wsyzstko opanuje to nawet można czerpać przyjemność z jazdy :]
4,0
Układ jezdny
Straszono mnie, że przy kołach 17\'\' i profilu 50 będę co rusz narzekać na nierówności dziury prostowanie felg itp...nic podobnego...zawieszenie radzi sobie z nierównościami dosyć dobrze a jak założe zimowki o wyzszym prfilu to już wogole super się jeździ.
Poza tym kierownicą kręcimy baaardzo lekko, aczkolwiek gdy przy zakręcie wjedziemy w dziurę to wspomaganie troche dziwnie sie zachowuje, tak jakby troche prostowało koła mimo, że kierownicę trzymamy w tej samej pozycji cały czas.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest ok...co przeszkadza to na pewno boczne przednie słupki które jakoś tak biegną, że często na skrzyżowaniu trzeba siętroche pochylić, drugie to wysoko ustawiony fotel nawet przy jego największym obniżeniu, co za tym idzie przy moich 188cm wzrostu gdy stanęna światłach to aby zobaczyć jakie jest światło muszę siępocylić nad deską rozdzielczą. Przednia szyba mogła by być trochębardziej w górę pociągnięta i bardziej płasko kosztem dachu. Do tylu mimo malej szybki tylnej jest spoko...trzeba tylko pamiętać, że auto ma \"dupcie\", ale pare razy lekko tylem w cos stukniesz to bedziesz pamietal ;) Widocznosc w lusterkach bardzo dobra :)
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, juz jak wracalem nim pierwszy raz z salonu po zakupie wiedzialem gdzie co i jak...wszystko pod ręką...takze tutaj sie Renault popisalo :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo jednostrefowej klimie nikt u mnie nie narzekal jeszcze na cieplo czy zimno w aucie :) Moze na cieple powietrze podczas postoju trzeba troche czekac zimą ale to chyba wszedzie tak jest...czasem jedynie slychac wentylatorek jak sie cos tam do niego dostanie ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jezdze glownie sam wiec nie moge jakos super obiektywnie tutaj powiedziec, ale jeszcze nikt nie narzekal...a wg mnie jedzie sie wygodniej niz w najnowszej lagunie, gdzie sie nisko siedzi a siedziska krotkie i po 200km tylek boli...tutaj moge jechac 500-600km non stop a zdarzalo sie ze jechalem 1100km z 2 przystankami i z auta wychodzilem jak nowy :)
5,0
Wyciszenie
Super...czasem gdy podjezdzam pod dom to tylko w wskazowce obrotomierza orientuje sie czy auto jest jeszzcze zapalone czy nie :) Poki co w autku mi nic nie skrzypi, a to ze przy 130km/h w aucie jest troche glosniej to i tak przyzwoicie jest...przy wlaczonym radiu i tak nic nie slychac :) Naglosniej w sumie chodzi klimatyzacja na najszybszym biegu ;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tu juz gorzej...99% jazdy odbywam w miescie i szczegolnie gdy mi sie spieszy do pracy na dystansie 7km, gdzie po drodze jest ok 11 świateł, ciągłe zatrzymywanie się i przyspieszanie to spokojnie te 9,5L spali...chcąc czerpać przyjemność z jazdy, jeżdząc dynamicznie a nie wlokąc się też trudno spodziewać sięwyniku poniżej tych 9,5L/100
Jedynie na trasie wynik jaki osiagam to 6,8-7,5L/100km
Moglo byc lepiej ale to wg mnie wina zle zestopniowanej skrzyni biegow przy ktorej chcac dynamicznie jezdzic trzeba silnik dosyc żylować niestety.
Dlatego czasem żałuję, że to nie diesel lub, że nie skusiłem się na wersję z fabryczną instalacją gazową ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Porządnie wykonane, żadnych usterek, dobrej jakości materiały wewnątrz...fakt, zawsze by się chciało, żeby auto było tańsze ale coś za coś ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Był okres że w ciągu 3 miesięcy musiałem 2 razy żarówkęz przodu wymieniać i to wszystko
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2 latka użytkowania - 23tyśkm przejechanych i nigdy mnie nie zawiódł. Co więcej, przez ten okres tylko 2 razy zdarzyło mi się, że nie odpalił za pierwszym razem po wciśnięciu przycisku START :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V WT 115KM 85kW
[l/100km]