Samochód o pewnym zawieszeniu, dośc dynamicznym silniku, lecz z żałosnymi i denerwującymi chorobami wieku dziecięcego. Nie mogę powiedzieć, ze to był zły zakup, ale następnym razem wybiorę inną markę. Moze z checi spróbowania samochodów konukrencji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tą moc i wielkość samochodu to ten silnik dobrze sobie radzi z tym kompaktem. Zeby sprawnie przysieszyl trzeba kręcić powyzej 3.800 obr/min. Prędkość podrozna to spokojnie 160 km/h. Taka tez predkość osiaga bez wysiłku. Dobrze przyspiesza na 5 biegu od 115 do 130 km/h. Prędkość max to 185 km/h
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza bez problemu, choć trudno sie redukuje na dwójke. Jest pewien opór.
4,0
Układ jezdny
Samcho stabliny przy jezdzie na wprost, również zwinny w zakrętach, nie przechyla sie za bardzo. Troszkę zawiodłem sie na komforcie wybierania nierówności.
Komfort
3,0
Widoczność
Wbrew pozorom, do tylu hatchbacka mozna sie przyzwyczaic parkując samochod. Nie jest to uciążliwe po przejechaniu pare setek kilometrow. Do Przodu widoczność ogranicza szeroki słupek. Przy skręcaniu naprawdę kiepsko widac
5,0
Ergonomia
Nie narzekam na ergonomie. Wszystko rozplanowane logicznie i nie ma problemów, żeby w czasie jazdy coś włączyć lub wyłączyc.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W czasie deszczu mocno parują szyby. Włączenie nawiewu za bardzo nie pomaga. Ale do tego przydaje sie klimatyzacja. Najbardziej parują tylne szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W moim 3 drzwiowym hatchbacku nie narzekam. Z przodu sie siedzi wygodnie. Zaskakuje ilość miejsca na tylnej kanapie. Największy problem to wsiadanie i wysiadania do tylu.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest bardzo dobrze wyciszony.Do 4500 obr/min jest naprawde cicho. Potem nieznacznie głośniej. Cisze zagłuszają trzeszczące plastiki przy bocznych dzwiach. Jest to nie do zniesienia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pzzy normalnej(średnio dynamicznej) jeździe w mieście pali 9 litrow/100 km. Na trasie do 110 km/h pali 6.5. Do 130 km/h pali niecałe 7. Jadąc 160 autostradą spalanie wynosi powyzej 8 litrow. Spalanie bardzo zależy od stylu jazdy. Częste hamowanie i przyspieszanie, nie potrzebne redukcje powodują bardzo wyraźny wzrost zużycia paliwa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, ze samochód jest wart swojej ceny. Zapłacilem 53 000 z klimatyzacja manualną. Zaden konkurent nie posiadal takie wyposażenia za ta cene jak ta Meganka ( 8 airbagow, klima, elektr. lusterka i szyby, mnóstwo schowków, podlokietnik przod i tyl, chlodzony schowek, radio CD, swiatła przeciwmgielne, czujnik deszczu, swiatel, 7 funkcyjny komputer pokładowy. Zeby tylko nie było tego skrzypienia boczków drzwiowych.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Meganke uważam za niedopracowaną. Czesto psują sie drobiazgi. Złamała sie dźwignia od podnoszenia fotela !!Fatalna jakosc. Odpada notorycznie guma z pedału sprzęgła. Niskiej jakości jest przednia szyba, która bardzo łatwo sie rysuje. Ale najpoważniejszy problem to trzeszczące plastiki. Zaczęło sie to od okolo 20 000 km. Na deskę rozdzielczą mozna przymknąć oko, bo potrafi zatrzeszczeć tylko na naprawde duzych wybojach. Prawie non stop trzeszczą drzwi i słupki za drzwiami. Na nierównościach mam wrażenie, ze samochód przechodzi potworne naprężenia. Te trzeszczenie kojarzy mi sie ze starą ladą. To jest tandetne. Najbardziej denerwująca wada tego samochodu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 40 000 samochod nie kiedy nie chcial odpalać. Rozrusznik kręcil ale silnik nie załapywał.Silnik odpalal po jakis 6 próbach, albo odczekaniu 10 min. W związku z tym wymieniłem impulsator. Tak zdiagnozowali w serwisie. Jak na razie pali bez problemu. Koszt tego urządzenia 100 zl. Oprócz tego nic poważnego sie z samochodem nie działu, nie zawiódł rownież na trasie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 98KM 72kW
[l/100km]