Układ elektryczny
: francuski standard, ale auto wciąż jedzie
5,0
Całokształt
Tanie w utrzymaniu, trwałe, niewiele palące, wygodne i przestronne jak na 3drzwiowego hatchbacka auto za rozsądne pieniądze. Auto z początku produkcji można mieć już za 3000-4000pln. Zawieszenie wytrzymuje spore przebiegi. Absolutny brak korozji. 5 gwiazdek w testach zderzeniowych, dużo poduszek powietrznych w wyposażeniu standardowym. Mały promień skrętu powoduje, że w mieście nie ma problemu zawracaniem i parkowaniem. Wysoki prześwit z przodu i z tyłu ułatwia podjeżdżanie pod krawężniki. Na leśnych duktach nie haczy podwoziem o ziemię/korzenie. Sylwetka owszem dyskusyjna, ale nie można powiedzieć, że jest nudna. Jeśli często podróżujesz autostradą z prędkością ok. 140km/h lub większą możesz odczuwać dyskomfort, ponieważ wtedy na 5 biegu występują już bardzo wysokie obroty ( ponad 4500obr/min). W mojej megi Vmax na długim prostym odcinku to 200km/h (wówczas 6200obr/min).
Wrażenia
5,0
Silnik
1.4 16v ekonomiczny i bezawaryjny, znacznie lepszy niż 1.6 16v z wadliwym kołem zmiennych faz rozrządu (wiem, bo miałem taki egzemplarz i nawet po 20tys.km już KZFR potrafiło się odezwać - z resztą poczytajcie jakiekolwiek forum), jeśli chodzi o cewki zapłonowe no cóż, standard, ale ja mam spokój od kilku lat, mój mechanik założył mi Valeo.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z lekkim stukiem, ale w sumie to francuz, nie ma co wymagać. Szkoda, ze nie ma 6 biegu, bo jazda z wyższymi prędkościami to katorga.
5,0
Układ jezdny
Komfortowy i trwały.
5,0
Karoseria
Zero korozji zarówno nadwozia jak i podwozia.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdym kierunku widoczność doskonała, słupki przednie nie utrudniają życia.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i w zasięgu ręki. Czytelna i przejrzysta deska rozdzielcza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa zimą, a latem klimatyzacja (u mnie manualna) również działa bardzo sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża przestrzeń w nogach, nad głową i w ramionach.
5,0
Wyciszenie
Podczas postoju na włączonym silniku nawet nie słyszę jego pracy, dobrze, że jest obrotomierz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części dostępne od ręki, no i nie trzeba szukać mechanika po całym mieście - każdy sobie poradzi z tym prostym autem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo, że cud techniki to to nie jest, ale warto wydać pieniądze na auto "ciekawe", tanie w utrzymaniu, BEZKOROZYJNE, bezpieczne (5 gwiazdek EuroNCAP) i przestronne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik temp. zewnętrznej, styki w trzecim świetle STOPu, kostka pod fotelem kierowcy do przelutowania (pokazywała błędy w Airbagu).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Meganka zawsze dojechała do celu. Podczas użytkowania poważnych usterek brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 98KM 72kW
[l/100km]