Układ hamulcowy
: Mega mocne hamulce stają dęba plus ten asystent nagłego hamowania ahhhh Ze 140 km/h w moment staje w miejscu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Wariujący nadmiar bajerów
Zawieszenie
: Częste wymiany cześci w przedniej części zawieszenia = spore koszta
3,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik chodzi bardzo dobrze, jest dynamiczny, zrywny i szybki. Jak umie się wykorzystać jego moment to naprawde potrafi zadzwić lecz mogłoby być lepiej. Nie ma co wymagać cudów, w koncu to diesel
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów chodzi dobrze lecz przełozenia są troche za długie co wydłuza proces zmiany biegu. W zime pierwszy i drugi bieg na nie rozgrzanym silniku wchodzi bardzo topornie
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest na dobrym poziomie. Megi ma mocny kąt skrętu, plusem jest zmienna geometria układu wspomagania po przekraczaniu wiekszych prędkości
Komfort
3,0
Widoczność
Przód ok, boki trochę lepiej zaś tył niestety porażka
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Plusy dobra dmuchawa lecz na klimatyzacje trzeba uwarzać bo sie zagrzybia a wentylator potrafi z czasem huczeć gdy używamy jej tylko w okresie letnim. Zalecam używac jej nawet w okresie zimy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze. Nie słuchajcie bredni tych co piszą ze jest mało miejsca, w końcu to nie mercedes s klasa tylko małe coupe. Znajdzcie mi coupe które ma wiecej miejsca...
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest na dobrym poziomie. Silnika nie słychać w kabinie, jedynie poklekocze cichutko jak jest zimny np. w zime. Co do jazdy radzi sobie dobrze z wyciszeniem srednio do pr. 120 km/h Później niestety czar już znika
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na moją jazdę to pali mało
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobre autko za dobre pieniądze tylko powinno pochodzić z dobrych rąk, nie po przejsciach
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Duza ilośc niedopracowanych bajerów przez Renault cześto zawodzi. Wariują zamki. Zapalają sie poduszki itp. lecz bardzo czesto są to smieszne problemy które mozemy rozwiązać sami bez jezdzenia do serwisu
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety jego główny minus to zawieszenie z przodu.
Wymianie poddałem tuleje, sworznie, maglownice, tuleje kołyski silnika. Wiem ze tez psują sie mocowania amortyzatora, poduszki pod silnikiem. Radze nie kupować Renówek z dużym przebiegiem które ganiały duzo po PL bo duże prawdopodobieństwo jest takie ze zawieszenie jest już \"wypierdziane\" lub było coś grzebane
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]