Jako cabrio bardzo fajny, również na zime. Z tyłu ciasno jak w każdym cabrio, chociaż i tak ma najwięcej do zaoferowania spośród konkurencji. Fajny mechanizm chowania dachu, zwraca na siebie uwagę tłumu. Ale... Już samo to że trzeba go sprawdzać na specjalnym interfejsie prawie nie znanym w większości warsztatów robi z tego auta ciekawostkę, ku frustracji właścicieli. Nobla temu który wymyślił dojście do bezpieczników polegające na wyjęciu akumulatora i jego obudowy, wypięciu komputera, wykręceniu kilku śrub. Przekaźniki nie wymienne - należy przelutowywać lub szukać całej płyty z analogicznego auta. Wymiana żarówki możliwa ale czasochłonna. Dwumasa, tak to nie żart, choć nikt nie wierzy. Warto mieć przydomowy warsztacik lub podnośnik, oszczędzi to kilku stówek.
Wrażenia
2,0
Silnik
Na początku myślałem że to diesel... Silnik jest ociężały. Brakuje ciągu od dołu i brakuje go również na górze. Do tego dochodzi jakaś taka spóźniona reakcja na wciśnięcie pedału gazu i powolne schodzenie z obrotów, co powoduje że ciężko nim się manewruje, ale to chyba wszystkie 2.0 tak mają bo sprawdzałem w innych jest to samo. Na tle innych 2.0 nawet przy cięższych budach, ten odstaje ale w dół. Stare Twingo wydawało się żwawsze nawet z pasażerami. Dużo czujników, awaryjna przepustnica, cewki. Mało miejsca pod maską. Droga główna poducha silnika, zamienników brak. Jeśli chodzi o kompletną wymianę rozrządu należy wymienić koło zmiennych faz wałka rozrządu a to już koszt 400zł, zamienników brak. Dosyć wolno się nagrzewa. O dziwo wg komputera palił mi 9/100 w mieście.
2,0
Skrzynia biegów
6-ty bieg to chyba tylko dla żartu dorzucili. Przy obrotach 3000 i na 6-tym biegu pokazuje 116km/h. Warto nadmienić że gdzieś tam podobno dwumasę wpakowali. Lewarek na linki, kłopotliwa wymiana. Nie mogłem się przyzwyczaić do wrzucania wstecznego. Skrzynia ta montowana była również w F4RT czyli ten sam silnik plus turbo, więc długi czas nie powinno być z nią problemów.
5,0
Układ jezdny
Wspomaganie chodzi pięknie, zawieszenie ładnie wybiera nierówności, części w normalnych cenach. Świetnie wchodzi w zakręty, bardzo przyjemnie się nim jeździ. Troche telepały się elementy dachu na nierównościach. Auto robi się miękkie ze złożonym dachem, czuć że przód auta i tył żyją własnym życiem.
5,0
Karoseria
Mój egzemplarz nie znał rdzy. Przednie nadkola i tylna klapa plastik, więc nie powinna gnić :) Reszta jak w innych autach.
Komfort
5,0
Widoczność
Wporząku. Małe lusterka boczne kwestia przyzwyczajenia, tylne automatycznie ściemniane. Reszta jak wszędzie.
4,0
Ergonomia
Troche można się pogubić w przyciskach na kierownicy. mało widoczne przyciski nad bezpiecznikami, nie wiadomo kiedy się włącza tempomat. Dosyć spory promień otwierania drzwi, łatwo nimi przywalić nawet w dość daleko odsunięte auta. W bagażniku miejsca sporo. Zamiast dojazdówki zestaw naprawczy. Fajne audio, soczysty bas. Dużo ustawień fotela, również pasażera. Grzane fotele skórzane. Pomimo tych udogodnień nie potrafiłem go dopasować do siebie, czuć plecy nawet na krótkich odcinkach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Długo się nagrzewa. Zimą to irytujące gdyż posiadałem auta które już po chwili dmuchały ciepłym powietrzem. Duzo konfiguracji nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na cabrio jest bardzo dobrze. Sporo miejsca z przodu i z tyłu. Skóry świetnej jakości.
3,0
Wyciszenie
Jako że to cabrio słychać trochę bardziej szum powietrza. słuchać również silnik najbardziej około 2000 obr a poźniej powyżej 3000
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w zależności. Im więcej czujników tym więcej problemów. Megane jest nimi naszpikowane więc jest autem podwyższonego ryzyka. Części eksploatacyjne w normalnych cenach. Ceny windują nietypowe części typu karta, czytnik, czujniki zbliżeniowe klamek, karta która lubi wysiadać (ok 350 z zakodowaniem), diagnostyka (canClip ok 100zł za wizytę i to nie wszędzie), diagnostyka na czymś innym jest po prostu nieopłacalna bo przekłamuje. Zdarzy się, że auto po prostu nie odpali bo karta ma humorki i wtedy laweta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zależy kto czego szuka. Udogodnień auto ma sporo ale trzeba się liczyć z tym że mogą one zacząć nawalać. Jazda bez dachu nadrabia niedociągnięcia auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawsze jest coś do zrobienia. W cabrio dodatkowo trzeba się liczyć z przeciekaniem dachu lub przy oknach. Do tego mocno skomplikowany mechanizm dachu Karmann. Pompa hydrauliki dachu, siłowniki, przewody itp. Regulacja składania dachu może być uciążliwa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chyba jak wszędzie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 135KM 99kW
[l/100km]