Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Sedan

renault megane classic 1.6 16v, 19 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 48 tys. km
Renault Megane I Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto w sumie dobre, ale nie nadzwyczajne, dobre dla średniej rodziny, w miarę szybkie, wygodne i bez szarżowania bardzo ekonomiczne. Duży bagażnik podnosi walory, choć wiadomo,że jak to w sedanach nie zapakujemy dużych przedmiotów- z tym trzeba się liczyć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 16v zastosowany w Megane jest jedną z lepszych konstrukcji na rynku - szczególnie jeśli chodzi o elastycznośc i dość niskie spalanie; niestety humor moga popsuć cholerne cewki kochanej firmy Sagem, które padają chyba we wszystkich silnikach 1.4, 1.6 i 1.8 Renault, ale podobno i PSA ma z tym problem. Wiadomo, że elastyczność nie jest na poziomie nowych turbodiesli, ale w porównaniu do konkurencji jest naprawdę dobrze. Silnik przy tym mógłby produkować mniej hałasu- nie rozumiem dlaczego dopiero z wprowadzeniem nowego Megane jak to efemistycznie określono pracowano nad zwiększeniem komfortu akustycznego- ha ha - specjalnie zwlekali z tym do wprowadzenia nowego modelu-nie opłacało się im to.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi przeciętnie, gdyż nie ma sterowania linkami, a przy zmianach obciążenia silnika, lewarek ma tendencję do "bujania się"; taka kosntrukcja skrzyni była stosowana we wszystkich Renault od b.wielu lat-dopiero od nowej Laguny i Megane wprowadzono mechanizm linkowy, który jest precyzyjnieszy przy przesuwaniu drążka, ale poza tym nie jest najgorzej, szczególnie gdy wszystko już się rozgrzeje. Bardzo brakuje 6 biegu np. na autostradzie-dla obniżenia obrotów,spalania i hałasu.
4,0
Układ jezdny
Nie jest taki miękki jak to wypisują wszystkich gazetach- w porównaniu do mojego starego bx to szczególnie na pofałdowaniach i długich nierównościach meagne się chowa! Poza tym z przodu zawieszenie na nieregularnych dziurach i pofałdowaniach stuka, teraz nawet w tylnym coś tam stuka. Jest w wygodnie i dość komfortowo-gdyby nie stuki to może być.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra w por. do nowego modelu czy innych samochodów. Nie ma na co narzekać-mam wersję Classic więc w tej kwestii jest o wiele lepiej niż w hatchbacku.
4,0
Ergonomia
Wszystko prócz kilku pokręteł jest pod ręką a także czytelne i nieskomplikowane. Pokretła od ogrzewania i nawiewu mogłyby być większe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest dość dobra, ogrzewanie moim zdaniem jest dość słabe, klimatyzacja ręczna może być.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakta to miejsca jest wystarczająco dla 4 średniego wzrostu osób, ale jazda w piątkę jest bardzo niewygodna; przyjemnie wykończone siedzenia i poszycie drzwi welurem
2,0
Wyciszenie
Moim zdaniem samochód jest słabo wyciszony-szczególnie jeśli porównać tą sprawę z nowymi modelami-powyżej 120km/h jazda staje się nieprzyjemna, a dalej to szkoda gadać. Mogliby przynajmniej wsadzić uszczelki na całej długości drzwi, a nie tylko w ich górnej części-szukają oszczędności kilku euro!! Przecież to jest bez sensu-ale mamy teraz globalizację!! Trzeba ciąć koszty gdzie się da!!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jest naprawdę ekonomiczny-w klasie 1.6 jest to chyba jeden z najbardziej ekonomicznych silników-przy spokojnej jeździe potrafi nawet spalić 5,5 l/100 km, przy gazie jest to od 6,5 do 8l/100 km, ale jest to sekwent.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tamtym okresie (przełom 2001/2002) za tą cenę i z tym wyposażeniem ( 4xpp; ABS,2xel.szyby;manualna klima,welur i inne pierdoły) była to oferta bardzo atrakcyjna i prawie bezkonkurencyjna, co było na pewno spowodowane bliskim zakończeniem produkcji tego modelu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nic z drobiazgów się nie zepsuło, ale nie najlepsze wykończenie (choć z drugiej strony dość dobre materiały) jest dość dużym minusem tego modelu-zresztą to już chyba przywara wszystkich francuzów (nawet tych nowych),że coś tam stuka czy skrzypi-jest to denerwujące jak człowiek wydaje ponad 50 tys.zł lub nawet i 100 tys.-ale na polskie drogi nie ma chyba mocnych.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
CEWKI, CEWKI, CEWKI, CEWKI FIRMY SAGEM- najpierw padła jedna, później druga, a następnie wymieniłem wszystkie, bo przecież wiadomo było,że pójdą i następne!! To jest porażka-przecież od 3-4 lat Renault montowało cewki z wadą fabryczną i nic nie zrobiło. To Hańba-ale i inne koncerny olewają swoich klientów. Poza tym nic się nie dzieje-raz przepaliła się żarówka, ale co w tym nadzwyczajnego,że po 2,5 roku to się stało. Może niedługo za 2-3 lata pójdzie tłumik. Zobaczymy

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane I Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
7,5
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane I Sedan