Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Sedan

Łukasz, 2 lata temu
Silnik 1.4 i 16V 95KM 70kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Megane I Sedan 1.4 i 16V 95KM 70kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
2,29
44% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
2,0
Całokształt
Samochodem jeździłem blisko 8 lat, był w rodzinie od samego początku, kupiony w polskim salonie. Być może w 2003 roku, kiedy samochód wyprodukowano, mógł dawać jakąkolwiek radość z jazdy, ale po kilku latach bardzo źle się zestarzał. Więcej szczegółów postaram się opisać w poszczególnych sekcjach.
Wrażenia
1,0
Silnik
Zdecydowanie największa bolączka tego samochodu. Bardzo ociężały, rozhulanie samochodu zajmowało znacznie dłużej niż katalogowe 11.9 sekundy. Generalnie mocy brakowało w niemal każdej sytuacji, ruszając ze świateł, na autostradzie, wjeżdżając na delikatne nawet wzniesienia. Znakomitym podsumowaniem tej jednostki był fakt, iż przy zaledwie 91 tys km (mimo regularnego serwisu) uległ bardzo poważnemu uszkodzeniu, którego naprawa przekroczyła wartość auta (uszkodzona pompa wody i rozrząd, a także mechaniczne uszkodzenie silnika). Całość uzupełnią spalanie na skandalicznie wysokim poziomie jak na takiego muła
4,0
Skrzynia biegów
Jeden z niewielu plusów- biegi wchodziły płynnie i miekko, bardzo elastyczna skrzynia.
2,0
Układ jezdny
Przeciętny, samochód prowadził się dość topornie, wspomaganie kierownicy sprawiało wrażenie, że działa na pół gwizdka, a jazda po jakichkolwiek nierównościach to prawdziwy dramat.
4,0
Karoseria
Tutaj na plus, rdza praktycznie nie występowała.
Komfort
2,0
Widoczność
Dość gruby słupek A, plus dziwnie ścięta tylna szyba (przy bardzo wystającym bagazniku) utrudniały widoczność.
3,0
Ergonomia
Przeciętnie w każdym calu.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dramat, schłodzenie kabiny lub ogrzanie szyb zajmowały niewybaczlanie duża ilość czasu.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomimo dość dużych wymiarów miejsca na nogi było karygodnie mało (wliczając w to fotel kierowcy). Przesiadając się od czasu do czasu do Tico czułem się jakbym wsiadł do interkontynentalnego Airbusa.
1,0
Wyciszenie
Skomentuję to po prostu XD Po przekroczeniu 50 km/h Renówka zamieniała się w traktor.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części, z czego trzeba było dość często korzystać.
2,0
Stosunek jakość/cena
Trudno mi to obiektywnie ocenić, gdyż w 2003 być może tyle się płaciło za auta tej klasy (55k w salonie)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej w porzadku
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik wraz z rozrządem, sprzęgło, klocki i tarcze wyjątkowo często. Przy przebiegu 91k lista napraw robi wrażenie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane I Sedan 1.4 i 16V 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,50 zł
7,1
l/100km
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane I Sedan