Inne
: Komfort podrózowania, fotele sa naprawde wygodne i świetnie wykonane, szczególnie wygodna jest tylnia kanapa.
5,0
Całokształt
Auto godne polecenia, mało awaryjne mimo że zdążają się egzemplarze które co drugi dzień stoją zepsute to akurat mój ukochany wozik jest mało awaryjny i na pewno jeśli do tego dojdzie i go sprzedam to będzie to kolejny francuz, a raczej na pewno Renault. A jak nie będzie potrzeby to zostawię je na bardzo długo. Polecam, najlepiej ale z silnikiem 1.6 lub 1.8 w sedanie bo 1.4 czasami sie zdaje mało odpowiedni do tego autka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nigdy mnie nie zawiódł w trasie. Świetna elastyczność, silnik daje rade z masa autka. Jedyne co sie z nim działo to cewki z firmy Sagem, nagminnie przechodziły, po 4 latach użytkowania zmieniłem cewki na niemieckie z firmy Beru, od tego czasu nic sie nie stało z autkiem a mam je już 8 lat od nowości.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami na autostradzie brakuje 6 biegu by zredukować obroty silnika na 2,5 z 3 przy prędkości 100 km/h. Skrzynia dobrze współgra z silniczkiem. Przy skrzyni jedynie co było robione to wymiana poduszki.
5,0
Układ jezdny
Auto wręcz płynie po drodze, świetnie radzi sobie na polskich drogach, a wspomaganie jest niesamowite, chodzi naprawdę z lekko. W układzie jezdnym nic nie wymieniałem gdyż nic nie zostało uszkodzone i nie potrzebowało naprawy.
Komfort
5,0
Widoczność
Autko daje naprawdę świetną widoczność, widać wszystko co sie zbliża. Tylna szyba jest na tyle duża że bez problemów widać wszystko w lusterku.
Na plus w Megane zasługuje też martwe pole w lusterku które zostało wyemitowane.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobrze porozmieszczane jest wszystko na konsoli, przyciski włącza sie intuicyjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duży plus świetnie chłodzi w lato a w zimę mocno grzeje, nic dodać nic odjąć. Cyrkulacja powietrza też na dobrym poziomie, pasażerowie z tyłu nie mogą narzekać że nie chłodzi im klima.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po mimo tego że mam ponad 190 wzrostu Megane sporo miejsca oferuje mi na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu, tak samo jest z miejscem nad głową, mogę nawet zaryzykować stwierdzenie że więcej miejsca nad głowa mam właśnie z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach niestety Megane pokazuje że Renault nie postarało się z wyciszeniem, przy większych prędkościach (170/180km/h) Megane pokazuje ze jest po prostu głośne w środku, głównie słychać świst wiatru, który na długie podróże może być drażniący.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko nigdy nie przekroczyło ponad 9 litrów w spalaniu w normalnej jeździe po mieście. Pali tak z 8 litrów w mieście, cykl mieszany około 7l, a w trasie 6 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w 2001 roku mnie na prawdę zniewoliło, cena niebyła jakaś wygórowana (54 tysiące kosztowała moja wersja) wykończenie było naprawdę świetne , po 8 latach użytkowania jak to bywa zaczynają skrzypieć ale to jest normalne. Komfort jest świetny, fotele miękkie i jak za ta cenę jest świetne. Na dzień dzisiejszy autko w idealnym stanie kosztuje 13 tysięcy więc chyba warto się zainteresować nim bo serwisowanie go to żadna droga sprawa, ceny porównywalne do innych marek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuja się małe drobiazgi z którymi każdy może sobie poradzić nawet na parkingu pod hipermarketem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Autko nigdy nie zawiodło w trasie. Mało awaryjne a jeśli coś sie zepsuje to drobiazg z którym można jechać dalej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 95KM 70kW
[l/100km]