Bardzo mile zaskoczony jestem dieslem. Znajomy polecił mi właśnie tą wersję dTi bo trwalsza od dCi. Silnik elastyczny. Troszkę przeszkadzał hałas po przesiadce z benzyny. Ale co do kultury pracy oraz elastyczności żadnych zastrzeżeń.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez oporu. Dokładnie tak jak powinno być. Dodam, że nie korzystasz zbyt wiele bo silniczek elastyczny.
5,0
Układ jezdny
Bardzo, bardzo dobry. Świetnie trzyma się drogi. Żadnych zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu jak to w kombi, ale i tak dobra.
4,0
Ergonomia
Przeszkadza mi nisko umieszczone sterowanie klimatyzacją. Reszta OK.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
No właśnie. W moim egzemplarzu jest nastawiona tylko na szybę przednią. Ale to tylko usterka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobra. Po przesiadce z Corsy dużo miejsca.
3,0
Wyciszenie
Ten diesel jest dość głośny ale się przyzwyczaiłem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wyśmienita. Po zamontowaniu chipa (moc jak w silniejszej wersji 98 KM) nieznacznie wzrosła. Już przestałem liczyć średnie zużycie, i tak jest ZAWSZE lekko ponad 5l/100 km. Niezależnie ile mu do środka włożysz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem bardzo tanio i przesiadłem się tanim kosztem o kilka klas wzwyż.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza tym nawiewem to wszystko trzyma się.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz stanął zawór spalin (EGR) - wadliwa elektronika. We warsztacie okazało się, że wystarczy dokręcić obluzowany kabelek i wszytko gra. Tylko lać ropę i jechać.
Prócz tego po zakupie wymieniłem rozrząd, linkę hamulca ręcznego (zatarła się), lewarek hamulca (nie blokował w pozycji zaciągniętej), napinacz paska rozrządu (mechanik przy wymianie uszkodził) oraz tylne klocki hamulcowe. Ale są to normalne czynności użytkowe.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dTi 80KM 59kW
[l/100km]