O diesela trzeba dbać. Jak się kupi zadbanego i samemu będzie się dbać i wymieniać wszystko na czas a nie dopiero jak samochód stanie to nie powinno być większych problemów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość głośna praca silnika, ale to w końcu nie jest benzyna, dobrze przyspiesza i nie ma problemu z wyprzedzaniem. Małe wycieki oleju ale bez konieczności uzupełniania. Można powiedzieć że trochę bardziej się "poci". Ogólna ocena silnika - dobra
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie, jednak wadą tego modelu Renault jest drgająca gałka zmiany biegów zarówno przy zmianach prędkości jak i na biegu jałowym. Ale można się przyzwyczaić, nie powoduje to problemów ze zmianą biegów.
4,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi, na zakrętach trochę się wychyla, rewelacyjne hamulce. Mało wytrzymałe zawieszenie jak na polskie drogi, ale to chyba jak większość samochodów. Tanie części (komplet gum drążka stabilizatora - 4 szt. - 22zł!!). Bardzo dobry skręt.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma problemów z widocznością zarówno do przodu jak i na boki. Posiadam wersję kombi więc do tyłu też jest ok. Może jedynym problemem jest środkowy zagłówek na tylnej kanapie który zasłania część pola widzenia, ale jak komuś przeszkadza to można wyjąć.
Rewelacyjne światła przednie, jak i tył bardzo dobrze widoczny.
4,0
Ergonomia
Ładna linia nadwozia, choć megane kombi trzeba polubić zwłaszcza tył. Przód za to robi dobre wrażenie (po liftingu) i nie odbiega samochodom najnowszej generacji. Trochę hałasują poprzeczne relingi ale za to dodają ładnego wyglądu meganie
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo wymienionego filtra kabinowego (przeciwpyłkowego) nawiew na przednią szybę jest naganny. Mimo że pokrętło ustawione tylko na szybę to trzeba pozamykać wszystkie kratki żeby dobrze wiało na szybę. Aż się boję co będzie zimą. Za to klimatyzacja mimo że manualna to dobrze ochładza wnętrze nawet w 35 stopniowe upały. Dla klimatyzacji duży +
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne siedzenia, dla 4 osób rewelacyjnie zarówno z przodu jak i z tyłu. Bardzo dużo miejsca na głowę mimo wysokiego wzrostu. W 3 osoby na tylnej kanapie już gorzej bo kanapa jest doskonale wyprofilowana dla dwóch osób. Przydałby się jeszcze tylko podłokietnik z przodu i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Na postoju i przy przyspieszaniu słychać silnik ale przy 110 jest dobrze. Nie można poznać czy to diesel czy benzyna. Choć wyciszenie przed wiatrem mogłoby być lepsze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To co najlepsze w moim dieselku. Spalanie naprawdę mnie satysfakcjonuje. Liczyłem że megana będzie eponimiczna i nie zawiodłem się. Spalanie w mieście to maksymalnie 7 litrów (bez klimy) a średnio trasa - miasto 5,7l/100km. Myślę że takie spalanie usatysfakcjonuje każdego użytkownika diesela tym bardziej że megane kombi do małych aut nie należy. Waga to 1280kg.
Ceny części nie odbiegają za wiele ceną części do Opli. Filtr pow. 20zł, oleju 16zł, tłumik końcowy 138zł, gumy drążka stabilizatora 22zł, pasek alternatora 50zł, rozrząd kompletny (oryginalny) 575zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniądze można kupić dobrze wyposażony egzemplarz. Ja jestem zadowolony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Myślę że nie ma większych problemów z drobiazgami. U mnie nie występują.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dbasz tak masz. Wszystkie wymiany na bieżąco i dbać o silnik a będzie służył długo. Oczywiście nie lać opałówki czy oleju z Biedronki.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 102KM 75kW
[l/100km]