Bardzo dużo jedże i cenie w samochodach pewne prowadzenie, szybkie rekacje na ruchy kierownicą (czucie drogi) i dobry elastyczny silnik. Meganka ma tylko to ostanie. Dla mnie oprócz jakości materiałow ważne jest również ich dopasowanie przez co po 100 000 km mozna podróżować bez koncertu dobiegającego z zawieszenia i deski rozdzielczej - niestety od Megance nie moge tego powiedzieć. Za mało jakości, za dużo krągłości
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobry, elastyczny, troche mi nie odpowiada odgłos , ale to mało ważne , można sie przyzwyczaić
3,0
Skrzynia biegów
tu już o wiele gorzej, daleko do focusa czy golfa, zbyt długie przełożenia i te drgania przy dodawaniu, odejmowaniu gazu, brrrr
3,0
Układ jezdny
za mięki ale za to dość komfortowy, i trzeba przyznać, że mimo to trzyma sie w zakręcie. No i za głośny, każdą dziurę słychać wewnątrz. Co do dokładności układu kierowniczego - beznadzieja, bark czucia drogi kompletny. Po 2 latach w focusie to trudno sie przyzwyczaić
Komfort
4,0
Widoczność
ok, nawet w kombi, chociaż wg mnie za wysoko wycieraczki
2,0
Ergonomia
od 2 miesięcy nie mogę sobie znaleźć miejsca za kierownicą, umiejscowienie regulacji nawiewu - fatalne, kierownica bez regulacji wzdłużnej, fatalne umiejscowienie awaryjnego i rygla centralnego zamka, jakaś strasznie dziwna pozycja kierownicy (kąt), za krótkie siedziska foteli
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutów jeżeli chodzi o wydajnośc (w wersji z klimą), co do łatwości regulacji - patrz wyżej - najlepiej zrobić to na postoju.....
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
średnia, za mało miejsca na nogi w poprzek, kolano opiera sie bokiem o lewarek zmiany biegów
4,0
Wyciszenie
chyba podobne jak na tą klasę, w focusie było głośniej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na razie dobra
3,0
Stosunek jakość/cena
za podobną cenę można kupić auto mniej "wybajerzone" ale na pewno bardziej solidne i niezawodne, dające większą radość z jazdy. Jak na tą markę - zbyt duża rozsypka zawieszenia przy tym przebiegu.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
skrzypiący fotel i za dużo dupereli sie sypie, po 120 tys, deska "klekocze"
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
kilak większych usterek - nie najlepiej (sprzęgło, cewki, rozrusznik), z fordem sie pożegnałem przy 100 000 i jedyną usterką był nie działający spryskiwacz
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]