Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Kombi

Magnetar, 5 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Kupiłem za 3000 zł w 2018 roku i na początku trochę się obawiałem. Teraz mogę polecić to auto, ale z pewnymi uwagami. Moje było w 2009 sprowadzone do Polski ze Szwecji, gdzie drogi są cudowne (byłem, widziałem, nawet leśne drogi są albo asfaltowane albo nie do porównania lepsze od polskich piaszczystych). Tam auto było regularnie serwisowane do 2009 roku. Przy zakupie nie stwierdziłem ani grama rdzy i oprócz niesprawnej tylnej wycieraczki, braku klaksonu, niesprawnej lewej szyby kierowcy i niesprawnych spryskiwaczy, wszystko działa jak należy, a najlepszy jest silnik.
Wrażenia
5,0
Silnik
K4M to następca K7M który był w pierwszym rzucie Megane I i w którym rozwalała się uszczelka pod głowicą (sam miałem K7M wcześniej). K4M w tym modelu jest o wiele cichszy i nie przegrzewa się. Trzeba jednak uważać na regularną zmianę filtra paliwa. Ale na pewno nie jest to silnik do dynamicznego wyprzedzania, szy szybkiego osiągania prędkości. To silnik skonstruowany do oszczędnej i bezpiecznej jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę się poci, ale to normalne. Dostęp do wlewu jest prosty, wystarczy odkręcić plastikowy korek z przodu i trochę dolać (jeżeli na płaskim podłożu nic nie wycieka). Jak odkręci się korek i minimalnie wycieka to znaczy że jest na dobrym poziomie.
4,0
Układ jezdny
ABS przestarzały, wpadłem dwa razy w poślizg (raczej wina Marangoni które mam na tylnej osi, na przedniem zastosowałem nowy model fińskich Nokianów), ale podczas poślizgu jakoś nie wydaje mi się żeby Abs sprawnie opanowywało sytuację, pewnie lepiej poradziłbym sobie bez tego!
5,0
Karoseria
Nie rdzewieje.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wygodne fotele, jak to w Renault. W moim fotele podgrzewane co podczas zimy na prawdę daje dużo komfortu kiedy wsiada się do zimnego auta na mrozie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dosyć wygodnie, ale nie ma szału z ustawianiem przednich foteli. Mogłoby być trochę więcej możliwości przynajmniej dla fotela kierowcy.
5,0
Wyciszenie
Silnik działa cicho i całe wycieszenie bez zastrzeżeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzeba zakładać ekonomiczne opony z certyfikatem B lub w najgorszym wypadku C, to przy oszczędnej jeździe w nocy gdy nie ma wielu stopów/rozpędzeń można osiągnąć 5L/100 bez problemu przy jeździe 90-100km/h. Pod warunkiem małego obciążenia samochodu i braku badziewia na dachu oczywiście.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O każdy samochód trzeba dbać i wymianiać części co jakiś czas, jak na przykład linka do pedała gazu, regenerować zaciski, sprawdzać/wymieniać rolki napinacza i prowadzące, sprawdzać sprawność akumulatora i alternatora itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane I Kombi