Fajne auto za grosze...szukałem Focusa albo Lybry SW. Mam Megane i w zasadzie chyba więcej mi nie trzeba.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość elastyczny, jak na 16 przystało ciągnie od 2500-3000obr/min, nie jest przesadnie głośny. Zupełnie wystarczający. Mógłby mieć tylko nieco więcej mocy.
3,0
Skrzynia biegów
Czasami problem z pierwszym biegiem. Wsteczny lubi zgrzytać. Niestety dźwignia nie jest precyzyjna, a szkoda. Podobno wystarczy wymienić poduszkę pod silnikiem, ale ciągle znajduję ważniejsze rzeczy do zrobienia (jeżdżę od stycznia)
3,0
Układ jezdny
Bardzo miękki. Auto stoi dość wysoko, więc bez wahania zdecyduję się na twardsze obniżone zawieszenie (-3cm). Prowadzi się wystarczająco komfortowo, ale z racji miękkości bywa nieprzewidywalne. Po utwardzeniu powinno być dużo lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Pełna satysfakcja - żadnych problemów z widocznością w dowolnym kierunku.
3,0
Ergonomia
Niby wszystko na swoim miejscu ale jak dla mnie panel sterowania nawiewem jest za nisko. Skoro dali świetne sterowanie radia z kierownicy, mogli kaseciaka umieścić niżej a sterowanie ogrzewania w miejscu radia. Najbardziej brakuje uchwytów na napoje!! Katastrofa. Nie ma gdzie wsadzić butelki 0,5l. Podstawki w schowku? No beż żartów. Za to duży minus. Irytujące rzeczy? trzeszczące fotele - chodzi o obudowę plastikową, która ocierając o obicie siedziska robi trochę hałasu. Szkoda - wystarczyło dać inny materiał i byłoby pięknie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje się niebywale szybko. Wielki plus. Parę minut i auto cieplutkie - doceniam zimą. Chłodzenie? Klima manualna daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przedni rząd siedzeń jest super. Z tyłu jest nieco mniej miejsca, ale też nie ma tragedii.
4,0
Wyciszenie
Zupełnie wystarczające - Do 120 km/h jest dość cicho. Potem prym wiodą hałasy spod maski przeradzające się właściwie w szum - do v-max jest naprawdę znośnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo spokojna jazda owocuje spalaniem 6,2 (najniższe jakie udało mi się osiągnąć w trybie 70/30 trasa/miasto). Na trasie 400km z polskich gór do wielkopolski ok 5,8 (spora część trasy 80-90km/h). Na pełnym baku zrobiłem 800km (troszkę w baku zostało, rezerwa się nie świeciła). Trzeba dobrze wyczuć auto, na równej nawierzchni można uzyskać poniżej 6l przy 100km/h, ale to już tryb dla masochistów. Odkąd jeżdżę na LPG - ok 8l/100 km - bez oszczędzania :) Rewelacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
co chwilę coś świergocze, trzeszczy, ale to drobiazgi, które daje się usunąć w domowym zaciszu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie dzieje. Podobno normą są pękające amortyzatory tył (kombi) czego sam doświadczyłem.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 95KM 70kW
[l/100km]