Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Hatchback

Niko, 14 lat temu
Silnik 1.9 dTi 100KM 74kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 144 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane I Hatchback 1.9 dTi 100KM 74kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ekonomika tego auta po prostu powala na kolana.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Za cenę ok. 8-9tys można mieć naprawdę niezawodne i dobrze wyposażony samochód. Oczywiście nie jest to wyścigówka, ale chyba nie po to kupuję się diesla. Średnie spalanie 6-6,5l mówi samo za siebie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na diesla tzw. starej daty jest zadowalająco. Przy niższych prędkościach trzeba się trochę namachać skrzynią biegów. Zimny silnik lubi sobie poklekotać, potem już nie jest tak strasznie:)
4,0
Skrzynia biegów
Perfekcyjna to ona nie jest, nie ma się co oszukiwać. Na początku będą problemy przy wbijaniu \"piątki\", chyba, że to tylko mój model tak ma. Trzeba się po prostu przyzwyczaić i lekko cofnąć lewarek bo inaczej wrzucicie \"trójkę\".
4,0
Układ jezdny
Jak na Francuza przystało. Dobrze sobie radzi z polskimi drogami, ale coś za coś. Przy większych prędkościach potrafi dziwnie się wychylać w ostrych zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze do przodu i na boki. Niestety mocno pochylona tylna szyba nie pomaga w parkowaniu tyłem. Trzeba się przestawić na parkowanie na tzw. lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Pomaga sterowanie radiem przy kierownicy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zimą trzeba chwili żeby się nagrzał. Ale nie wymagajmy cudów od diesla. Brak klimatyzacji nie jest największym problemem. Zwykłe nawiewy też daja radę.
4,0
Wyciszenie
Nie da się zapomnieć jaki silnik mamy pod maską:) Ale gdy się nagrzeje nie hałasuje już tak bardzo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ciężar auta (1250kg) i nie najnowocześniejszy już silnik jest rewelacyjnie. W trasie bez problemu zejdziecie na ok 5l(90-110). W mieście na krótkich dystansach nie wyszedłem jeszcze poza 7l. A nie raz trzeba mu przecież przedmuchać cylindry:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze ciężko będzie szukać czegoś co będzie przestronne, niezawodne i mało palić. Chyba, że ktoś jest fanatykiem niemieckiej motoryzacji i woli 4 lata starszego Golfa,(kolegi właśnie jest u mechanika:D) ale co kto lubi. Ja na szczęście się już z tego wyleczyłem:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam od niedawna ale póki co nic się nie dzieje. Koledzy oczywiście odradzali auta francuskie, ale nie żałuję że stałem się jego właścicielem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez najmniejszych problemów. Wystarczy okresowo wymieniać płyny eksploatacyjne i nic złego nie powinno się dziać. Nie zapominać proszę również o 10 przykazaniach jazdy dieslem (chodzi głównie o turbosprężarkę), chyba że macie nadmiar gotówki:)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dTi 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100

Renault Megane I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane I Hatchback