Silnik 1.9 jest optymalną jednostką napędową dla megane II. Jest bardzo elastyczny w dolnym zakresie obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze, chociaż 1,2 są bardzo krótkie to już na 3,4 biegu idzie jak z torpedy i na piątym biegu można osiągnąć nawet 210 km/h przy 3600 obr./min
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny i stosunkowo twardy w odniesieniu do laguny, dzieki czemu pokonywanie zakrętów przy dużych prędkościach jest bajecznie proste. Jedzie jak po szynach szczególnie na oponach Michelin Pilot Primacz 205/55R16 91V
Komfort
4,0
Widoczność
W wersji grandtour jest duzo lepiej
5,0
Ergonomia
Wszystko w najlepszym porządku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą klimatyzacja automatyczna jest nieoceniona, grzeje jak diabli, nawet przy dużych mrozach, latem chlodzenie jest perfekcyjne, chociaz gdy sie stoi w korku przy temp. 35-38 stopni na zewnątrz malo efektywnei nie do końca komfortowe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klase pojazdu ja nie narzekam. Duzo lepiej niz w poprzedniej wersji megane.
5,0
Wyciszenie
Bez komentarza, diesel szumi i przy 180 km/h mozna swobodnie rozmawiac.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
U mnie w korkach miasto:6,2-6,6 a na trasie z uwagi na duże predkosci to srednio pali wiecej nawet 6.5-6.9. Jezeli chodzi o awaryjnosc to przez 70000 km nie mialem zadnej awarii silnika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Znajdzcie mi tak wyposarzony samochód na rynku za ta samą cene, z 5 gwiazdkami w tescie zderzeniowym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciezko mi sie do czegos przyczepic, czujnik deszczu czasami wariuje, ale to w kazdej marce samochodu (sprawdzone w praktyce - w peugeot i Daimlerze to samo)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Drązki polecialy po 50000 km, ale przez dziury w Polsce. W Niemczech wymienia się po 120 tys. profilaktycznie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dT 95KM 70kW
[l/100km]