Akumulator oryginalny wypadałoby zamienić na krajowy o większym prądzie rozruchu - wówczas przy -25 st. nie ma problemu z uruchomieniem samochodu. Miałem obawy przed zakupem diesla, ale teraz zamieniłbym go tylko na silnik 120 lub 140 KM - też diesla. Chciałbym aby każdy następny samochód co najmniej tak samo sprawował się jak ten. Przy wadze ok.1200 kg mógłby być jeszcze mocniejszy silnik - w 1997 był to najlepszy montowany seryjnie (lecz nie na rynek Polski).Na samochód rodzinny dla 4 osób to sedan lub kombi byłby lepszy bo większy.
Wrażenia
5,0
Silnik
same syperlatywy- przu 98 KM diesel ma lepsze przyspieszenie niz starszy silnik benzynowy 105 kM
5,0
Skrzynia biegów
Wymagama zmiana oleju w skrzyni biegów po 70 tys - lepiej nie oszczedzać
5,0
Układ jezdny
miękki oraz elastyczny - dobry na krajowe wertepy
Komfort
5,0
Widoczność
Przydałaby sie ogrzewana przednia szyba
5,0
Ergonomia
W wersji RL (Niemcy) nie można powiedzieć złego słowa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasami przy manualnej klimie może być trochę zbyt zimno - nawiew ok 10 st
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji 5-drzwiowej mogłoby być wiecej miejsca w bagażniku
5,0
Wyciszenie
Przy klimie nie otwieram prawie okna, silnik pracuje cicho
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W Polsce na trasie miałem wynik 4.5 l/100 km - przy katalogowym 4.4 l: w mieście przez cały rok ok 6.0 - 6.5 l/100: części po umiarkowanej cenie(za wyjątkiem serwisów autoryzowanych)
4,0
Stosunek jakość/cena
Dotyczy ceny za jaką ja go nabyłem. W Polsce ten typ nie był do kupienia w salonie. Przelicznik ceny z salonu po ocleniu graniczył z absurdem.Dlatego też w Polce sprzedawane były wówczas głównie wersje eco z gołym wyposażeniem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami jest zwarcie w lewej tylnej lampie - trzeba rozgiąć styki
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niedoskonałość ludzi przy serwisach okresowych-błąd przy założeniu paska do alternatora mógł mnie kosztować zniszczenie silnika