Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Hatchback

Jarek, 18 lat temu
Silnik 1.9 D Eco 64KM 47kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 106 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Megane I Hatchback 1.9 D Eco 64KM 47kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Samochód dla fanów marki, ja ze względu na usterkowość więcej Renault chyba nie kupię.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik diesela, bardzo trwały, ekonomiczny i w zasadzie bezobsługowy. Jego największą wadą jest niska moc, a przez to słabe osiągi. Przy włączonej klimatyzacji można się ścigać z maluchami z różnym powodzeniem. Dochodzi jeszcze jego kiepskie wyciszenie. Przyspieszenie do 100 w około 20s , a prędkość maksymalna oscyluje w okolicach 145 km/h (w zależności z której strony wieje wiatr)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów rozleciała się przy 90000 tys. mechanik stwierdził, że to wina złego oleju. Ale fakt faktem, gdy działa jest OK.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny pod względem prowadzenia i komfortu do zaakceptowania, pod warunkiem, że zawieszenie jest sprawne a na naszych drogach wymaga napraw po 20000 tys. Pozatym trzeba się przezwyczaić do hałasu i stuków.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest to kompakt hatchback dlatego widoczność jest dobra, może do tyłu gorzej, ale to we wszystkich samochodach tak jest.
4,0
Ergonomia
Jak na wiek konstrukcji to dobrze, może tylko centralny zamek i włącznik awaryjnych za daleko no i regulacja wentylacji za nisko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje bardzo dobrze i szybko, w zimie już po dwóch kilometrach robi się ciepło. Ręczna klimatyzacja mało wydajna i trudna do regulacji - trzeba to robić na czuja więc łatwo się przeziębić. Do odparowywania szyb bardzo dobra.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca i wygodnie, mam 187 cm wzrostu. Z tyłu mało miejsca na nogi dla wyższych osób, ale w tym segmencie to norma. Po rozłożeniu siedzeń można przewieźc pół domu.
2,0
Wyciszenie
Silnik niemiłosiernie hałasuje zwłaszcza gdy chcemy w pełni wykorzystać jego i tak kiepskie osiągi. W środku hałas jak w ciągniku Ursus. Jest to największa wada tego samochodu - brak wyciszenia, nie wiem czy jest to wina inżynierów Renault czy kosztów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to diesel, więc bardzo ekonomiczny, może w mieście pali trochę więcej około 7l/100. Dostępność części bardzo duża, używanych i zamienników do wyboru. Ceny napraw i przeglądów w zależności od miejsca gdzie się je wykonuje, jeśli poza serwisem to przystępnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód 2 letni z małym przebiegiem sprowadzony z zachodu, w Polsce takiej wersji nie było, więc kosztował połowę tego co w salonie. Pojazd tani w eksploatacji, ponieważ można naprawiać naprawdę tanio poza serwisem stosując zamienniki i części używane. Po pięciu latach gdy częstotliwość napraw staje się wysoka pozbycie się auta jest wielką ulgą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi łatwe są do naprawy nawet we własnym zakresie, także nie będę o nich pisał, oczywiście jak wszędzie są.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód jednak ponadprzeciętnie awaryjny, chociaż do pięciu lat prawie się nie psuł ( nie mówiąc o zawieszeniu które trzeba naprawiać bez względu na wiek). Ale po pięciu latach naprawiana skrzynia biegów bo się zablokowała, maglownica do wymiany - ciekła, pompa wtryskowa naprawiana przez głupią pękniętą sprężynkę, pasek wieloklinowy cały czas piszczał, przy włączonej klimatyzacji hałas jakby się miało coś rozlecieć, tłumnik, tarcze itd w końcu sprzedałem...

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D Eco 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100

Renault Megane I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane I Hatchback