Ogólnie fajne autko, bardzo dobry silnik, stosunek mocy do spalania, super przyjemne do dalekich podróży, gorzej z jazdą po polskich miastach i dziurach gdyż zawieszenie dostaje w tyłek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pięknie pracuje, moment 150 Nm wystarcza do dynamicznej jazdy
4,0
Skrzynia biegów
czasem zgrzytnie przy wstecznym, poza tym płynnie i cicho pracuje, nie to co niemieckie stukacze
4,0
Układ jezdny
super szczególnie na trasie, trzeba dbać o sprawność amortyzatorów, po 80 tys. dziwiłem się że przechyla się na zakrętach, ale zmieniłem amory z tyłu i od razu chodzi jak nowy
Komfort
4,0
Widoczność
Wydawało mi się że mała, ale po 3 latach jazdy można się przyzwyczaić i nie stanowi to dla mnie problemu,
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest sporo miejsca jak na tę klasę
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 120 km/s jest OK, ale przy większych już gorzej. Gdy kupiłem go w 2000 roku przy przebiegu 26 tys. strasznie szybko zużyły się orginalne opony Goodyear. Strasznie huczały mi koła, więc myslałem że łożyska. Wizyty w serwisie nie potwierdziły łożysk. Okazało się że "wypaczyły" się opony (bieżnik był jeszcze wysoki, tylko opony nie miały równych powierzchni). Kupiłem nowe opony Michelin o przeżyłem szok. Samochód stał się kilka razy cichszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobre, tzn. 7,8-8/100 miasto, 5,6-6/trasa przy spokojnej jeździe. Na trasie 1500 z Polski do Rzymu spalił średnio 6,4 przy włączonej klimie przez większość trasy oraz prędkości 130-140 na autostradzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem najlepszy w tej klasie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety zawieszenie głośno pracuje, największą bolączką są zaciski od przednich hamulców. Muszę często jeździć po kostce i efekt jest taki, że ciągle luzują mi się zaciski na prowadnikach co powoduje denerwujące stukanie na nierównych drogach. Poza tym wymieniłem 2xsworznie lewy i prawy, amortki z tyłu, łożyska amortyzatorów z przodu, 1xklocki (po 56 tys.), 1xzaciski hamulców z przodu, gumy stabilizatora, pasek rozrządu (zalecają po 5 latach), płyn w chodnicy (zalecają po 4 latach), tłumik końcowy, spawanie tłumika środkowego przy katalizatorze
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 85 tys. raz mnie zawiódł. Wysiadł rozrusznik, tzn. przestał reagować. Trzeba było wymontować i przeczyścić i to wystarczyło. Poza tym samochód ma 5 lat i przejechane 92 tys. i było ok.