Silnik
: Oszczędny, niezawodny, tani w serwisie, cichy, odpowiednio dymaniczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Megankę oceniam dobrze jest to moje pierwsze auto i przeczy jak na razie obiegowej opinii na temat aut na F. Autem jeździ mi się bardzo wygodnie oszczędnie i niezawodnie co jak wiadomo ma znaczenie dla portfela studenckiego który za pełny nie jest. Auto zawiodło mnie tylko raz gdy nie chciało zapalić okazała się to wina stacyjki wymiana była szybka i tania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajny, cichy, dobrze radzi sobie z masa auta nie jest rekordzistą 0-100km/h, ale nie jest też zawalidrogą według mnie dynamika w sam raz. Odpowiedni zarówno do miasta jak i na trasę na której w Niemczech osiągnąłem licznikowe 200km/h. Nie ma problemów z usterkami wymieniłem pasek rozrządu świece zalewam b.dobry olej(którego silnik nie bierze ani grama, wymiana co12tyś km). Elastyczność super na V biegu od 50 do 200:D
3,0
Skrzynia biegów
Tu jest już trochę gorzej, skrzynia ma dość duże luzy(w czasie jazdy porusza się na boki oczywiście delikatnie), wymieniałem w niej łożyska, olej złożona na nowo chodzi dużo lepiej niż przed, skok skrzyni jest dość duży ale biegi wchodzą płynnie przy czym skrzynia nie lubi szybkiego zmieniania biegów szczególnie z 1 na2 lubi wtedy lekko zahaczać czego nie ma przy wolniejszej zmianie.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to poziom focusa ale jak dla mnie jest dobrze jak na francuza, zawieszenie mogłoby być sztywniejsze żeby karoseria mniej pochylała się na zakrętach i troszkę wytrzymalsze(chodzi mi o gumki w zawieszeniu które na polskich drogach szybko się wybijają). Wspomaganie jest trochę za mocne i nieraz ciężko wyczuć co dzieje się z kołami.Duży plus za tanie części zawieszenia które rekompensują niejako ich mała trwałość
Komfort
5,0
Widoczność
Duża powierzchnia szyb pomaga w manewrach parkingowych jak i w poruszaniu się na drodze. Lusterka odpowiedniej wielkości widać w nich wszystko co trzeba:D
4,0
Ergonomia
Jeśli chodzi o tablicę rozdzielczą nie ma problemu w obsłudze wszystko jest na swoim miejscu i nie trzeba odrywać się od prowadzenia w celu zmiany np siły nawiewu czy radia, które jest sterowane pilotem za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co prawda mój egzemplarz nie ma klimatyzacji ale przeszkadza to tak naprawdę tylko w upalne dni. Auto szybko się nagrzewa i zarazem szybko chłodzi jeśli zajdzie taka potrzeba, nie paruje w zimie i gdy jest wilgotno. Jedyny problem z ogrzewaniem to wymiana szczotek w silniku dmuchawy i ciężki do niego dostęp.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jeden z głównych atutów samochodu, w4 osoby podróżuje się bardzo komfortowo, oczywiście bagaż mieści się bez problemu. Jeśli ktoś chce5 osób się mieści ale może być już ciasnawo. Dużo miejsca nad głową. Siedzenie kierowcy mogłoby być bardziej obniżane ale generalnie pozycja jest bardzo wygodna a fotel nie męczy w długich trasach.
3,0
Wyciszenie
Kolejny mały minusik Meganki, mogłoby być lepsze dość mocno słychać szum powietrza, opon i silnika przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tym Meganka u mnie zdobyła sobie największe uznanie. Zbiornik mieści 60 litrów także można naprawdę daleko zajechać. Przy spokojniej jeździe na trasie Szczawno-Olsztyn (530km)bez zbędnych przyspieszeń i hamowania przy prędkości średniej 80km/h spalanie wyniosło 5.5 litra wynika z tego że spokojnie można przejechać 1000km na jednym baku co oczywiście mi się nieraz udało. W mieście ok7,5l także w normie
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że Meganka jest warta uwagi szczególnie jako pierwszy samochód, ilością miejsca, komfortem i silnikiem króluje nad niemieckimi konkurentami z tego samego rocznika.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gumki w zawieszeniu szybko ulegają zniszczeniu ale jest to związane z stanem polskich dróg, gdyby nie to serwis ograniczałby się do wymiany oleju, filtrów, i żarówek. drobne ślady rdzy które pojawiły się dopiero po jeździe po polskich drogach w zimie wcześniej auto jeździło w DE i nie było tego. Wymiana stacyjki gdyż przestała podawać impuls i samochód nie chciał zapalić drobnostka:D
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna poważna wymiana ponieważ nie mogę tego nazwać usterką ze względu na wiek samochodu i poszczególnych podzespołów to wymiana łożysk skrzyni
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 90KM 66kW
[l/100km]