Podsumowujac - auto idealnie trafilo w moje potrzeby. Wyglada caly czas atrakcyjnie, silnik wystarcza do jazdy po miescie, zawieszenie dosc miekkie - wiec stan drog tak nie meczy. Do tego dobrze wyposazone (abs,2xairbag, elektryka, klimatyzacja) i jak narazie - malo usterkowe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocy niewiele (rozrzadem i sterownikiem ograniczono ja z 90KM), ale moment obr. prawie ten sam, za to dostepny duzo nizej. Po miescie jezdzi sie tym wiec dosc przyjemnie, bo nie trzeba silnika wysoko krecic. Najwrazliwszy jest uklad zaplonowy - ale wystarczy pilnowac jakosci swiec, kabli i cewek (zwlaszcza przy LPG) by spokojnie smigac. Pomimo 180kkm trzyma moc i nie wciaga oleju :)
5,0
Skrzynia biegów
Moze to kwestia egzemplarza, a moze regula - nie wiem. U mnie skrzynia pracuje swietnie, biegi wpina sie bardzo precyzyjnie. Denerwuje troche \'krotki\' piaty bieg - przy 120-140 silnik ma stosunkowo wysokie obroty.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze. Nie mniej nie wiecej. Troche brakuje \'czucia\' tego, co dzieje sie na styku kol z podlozem. Ale auto jest nastawione raczej na wygode, wiec nie mozna od niego wymagac chirurgicznej precyzji ;) Bardzo dobre hamulce!
Komfort
4,0
Widoczność
Przod i na boki - super. Do tylu (w hatchbacku) tak sobie, ze wzgledu na zadarty kuper ;) Ale wystarczy sie przyzwyczaic i przestaje sie zwracac na to uwage.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reka. Dzialanie i rozmieszczenie przelczanikow intuicyjne - bez zastrzezen.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne, klima rowniez. Podgrzewanie tylniej szyby dziala rewelacyjnie szybko. Niczego wiecej do szczescie nie potrzeba ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto nie jest duze, ale w swojej klasie oferuje naprawde sporo. Miejsca jest dosc, by czuc sie swobodnie zarowno z przodu, jak i z tylu. Bagaznik moze nie jest rewelacyjnie duzy - ale w razie potrzeby mozna zlozyc dzielone tylne oparcie, albo wyjac polke. Na potrzeby przecietnej rodziny wystarczy w zupelnosci.
4,0
Wyciszenie
Na postoju silnika niemal nie slychac. Drazniacy robi sie gdzies powyzej 140km/h. Zawieszenie daje znac o swojej pracy, ale jesli wszystko jest sprawne - nie ma denerwujacych stukow, wiec podrozuje sie dosc wygodnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z instalacja LPG koszty eksploatacji sa naprawde niskie. Czesci latwo dostepne i stosunkowo tanie (komplet pasek rozrzadu + napinacz + pompa wody to okolice 200 PLN).
5,0
Stosunek jakość/cena
Ludzie boja sie francuzow, dlatego ceny sa smiesznie niskie w stosunku do tego, co te auta oferuja. Za egzemplarz z 96r z LPG, klima i paroma bonusami, regularnie serwisowany - dalem pare miesiecy temu... 5k (a to cena i tak sporo wyzsza od Allegrowej). Sztuka w znalezieniu zadbanego egzemplarza i kontynuowaniu odpowiedniej eksploatacji - wtedy auto sie odwdziecza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzaja sie wymiany wszelkich gum w zawieszeniu - ja jeszcze nie ruszalem, poprzedni wlasciciel robil wszystko na biezaco i poki co jest spokoj. Dbac tez trzeba o tylna belke i wymieniac amortyzatory jak tylko zaczna byc glosne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poki co (odpukac) zadna powazna awaria mi sie nie przytrafila. Oby tak dalej :)
Najbardziej trzeba bac sie rudej - podatne sa tylne nadkola i progi. Warto zainwestowac w konserwacje podwozia i profili zamknietych.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 75KM 55kW
[l/100km]