Silnik
: Oszczędny, bezawaryjny, dynamiczny bez obciążenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza
Zawieszenie
: Sworznie wachaczy
Układ elektryczny
: Czasem pojawia się na desce rozdzielczej choinka, kwestia znalezienie kabla winowajcy
3,0
Całokształt
Samochód można ocenić trochę powyżej przeciętnej - miękkie zawieszenie dobrze sprawuje się na naszych drogach, jedzie się dość komfortowo pod tym kątem, gorzej w zakrętach, ale w końcu to samochód na drogi, a nie na tor. Nie kupiłbym go ponownie, tylko z jednego względu, wolałbym większe auto :) Tak to jeśli egzemplarz jest sprawdzony - uważam że warto, trzeba na maglownicę uważać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Poza sporadycznymi problemami z odpalaniem jest na prawdę super, dość dynamiczny, nie pali za dużo, a w połączeniu z niską masą auta mamy przyspieszenie 0-100km/h poniżej 10s. Przy czterech osobach przydałoby się trochę więcej koni, ale nie ma tragedii.
4,0
Skrzynia biegów
Długi skok lewarka, czasem trochę jedyna i trójka "haczy" - trzeba się jej nauczyć. Lewarek rusza się (wręcz trzęsie) podczas dodawania i odpuszczania pedału gazu - to normalne, ten typ tak ma, można wymienić poduszki skrzyni (chyba) ale drgania i tak w pewnym stopniu występują - należy się do tego przyzwyczaić, mi to nie przeszkadza. Cieknie z uszczelki skrzyni płyn - mój mechanik mówi, że ten typ tak ma, wymienisz uszczelkę i tak po jakimś czasie znów będzie ciekło.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobre na polskie drogi - dobrze wybiera nierówności, ale w zakrętach samochód trochę się wychyla. Bez większych zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki - super, w lusterkach wszystko widać. Gorzej z parkowaniem tyłem, co prawa widać dużo przez tylną szybę, ale trudno wyczuć gdzie kończy się samochód.
2,0
Ergonomia
Tu jest bolączka tego samochodu - kto go projektował?
Może najpierw plusy:
- sterowanie radia z pod kierownicy
- regulacja odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy
- miękkie fotele
To teraz czas na minusy:
- kierownica regulowana tylko góra-dół
- słabe trzymanie boczne w fotelach
- BRAK podłokietnika (to chyba najbardziej boli)
- kiepski dostęp do pokręteł nawiewów, już nie mówiąc o przycisku świateł awaryjnych i zamykania drzwi
- sterowanie elektrycznymi szybami i lusterkami na drzwiach, ale w takim miejscu że trzeba dość daleko sięgać
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba pamiętać o wymianie filtra kabinowego.
Szybko nagrzewa, szybko chłodzi, szybko odparowują szyby (poza tylną - jej ogrzewanie średnio chodzi).
Najgorsze jest jednak to, że żeby powietrze wiało na nogi albo na szybę to poza ustawieniem odpowiedniego pokrętła, należy zamknąć wyloty w stronę pasażerów, bo inaczej większość powietrza i tak będzie "szła" właśnie nimi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez problemu, z tyłu z tego co mi mówią moi pasażerowie też nie jest źle, gorzej jednak jak jedzie pięć osób. Gdy jechaliśmy z kolegami ponad 250km w pięciu na tygodniowy wyjazd (duży plus za bagażnik - jest ustawny i duży) to po 100km błagali mnie o przystanek
2,0
Wyciszenie
Kolejna bolączka tego samochodu - do 90km/h jest do 110km/h jest średnio, ale już powyżej 120km/h nie da się rozmawiać nie podnosząc głosu - już nie mówię nawet co się dzieje przy stałej jeździe 140km/h autostradą ... Jadąc samemu można pogłośnić radio (dość dobry farbryczny zestaw 6 głośników), ale jadąc z kimś ... bez komentarza
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dość dobrze, choć nie idealnie ;)
Dość droga jest wymiana rozrządu - ponad 700zł
Tak to części są tanie musiałem przez ostatnie 20tys. km wymienić:
olej, filtry, rozrząd, łożysko prawe tylne, sworznie, klocki, czujnik ABS, sterowanie el. lusterkami, świece, spawałem układ wydechowy, pompka spryskiwacza, łożyska amortyzatorów i regenerowałem maglownicę.
Może taki egzemplarz zaniedbany kupiłem no, ale trochę tego za dużo jednak. Jak nic się nie psuje to jest super - tania eksploatacja, mało pali.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tą cenę jeśli chodzi o samochód klasy kompakt to ciężko o coś lepszego jeśli chodzi o silnik, wielkość itd... gdyby tylko był podłokietnik i kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach :(
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak pisałem w Koszty Utrzymania
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regeneracja Maglownicy + zaczyna go brać rdza na nadkolach
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 107KM 79kW
[l/100km]