Jeśli jest sprawny to jeździ po prostu dobrze. Najważniejsze, że nie ma żadnych przeciągłych awarii (takich przy których mechanik mówi: "nie wiem, trudno powiedzieć, autko zostaje w warsztacie na 2 miesiące" itp.). Tu się tylko sypią cewki, a jak cewka padnie to się ją wymienia i znowu jest OK... tylko ile można tych cewek wymieniać:( Raczej już chyba renówki nie kupię --> elektronika! szczególnie w nowej megance się sypie koszmarnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rakieta to to nie jest, czasami przydało by się trochę mocy i momentu, elastyczność też mogła by być lepsza. Ale ogólnie nie jest źle, wyprzedzać da się w miarę sprawnie. Lubi wyższe obroty. Na plus zaliczam też dźwięk silnika, dosyć miło mi się go słucha. Ocena: 4, wg mnie jednostka poprawna, bez większych wad.
3,0
Skrzynia biegów
Tu tylko trójka, duży minus za wsteczny bieg, praktycznie za każdym jego włączeniem zgrzyta niemiłosiernie, nawet przy delikatnym i dość powolnym wrzucaniu biegu. Pozostałe biegi OK. Skok lewarka rochę za długi. Precyzja w miarę. Najważniejsze, że jak dotychczas bez żadnych awarii.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie - ani za miękkie, ani za twarde, na mój gust całkiem dobrze. Układ kierowniczy zbyt mało precyzyjny, dużo się trzeba nakręcić kołem kierownicy. Wspomaganie... no cóż jak się jest facetem słusznej postury to każde wspomaganie będzie zbyt mocne. Patrząc obiektywnie: na parkingu fajnie się kręci kółkami, w trasie natomiast wspomaganie mogło by być zredukowane.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mie prawie doskonale, do przodu OK, na boki OK, do tyłu może trochę gorzej, ale cofa się bez większych kłopotów.
BTW-jest to 5-drzwiowy hatchback.
4,0
Ergonomia
Logicznie, normalnie, dość wygodnie. Czasem tylko lewarek od biegów przeszkadza przy "sterowaniu" wentylacją.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wcześniej jeździłem polonezem... a więc bez komentarza. Na moje potrzeby wszystko działa w renówce OK. A że trochę głośno dmucha... niech sobie dmucha:P mi to nie przeszkadza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli z przodu siedzą dwie duże osoby to z tytłu powinny siedzieć mniejsze:) trochę kiepsko się wysiada z tylnych siedzeń. Może dlatego że to hatchback... Mi jako kierowcy siedzi się za kółkiem dobrze.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie ideał. Nie znoszę samochodów w których nic nie słychać, silnik po prostu musi być w jakimś tam stopniu słyszalny. Ale bez przesady, rozmawiać da się bez problemów, podnosić głosu nie trzeba.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa przyzwoite. Ceny części, przeglądów i napraw nieprzyzwoite.
4,0
Stosunek jakość/cena
Był to tak zwany "model zeszłoroczny" czyli z upustem. Za swoją cenę zaoferował niezły silnik i bardzo dobre wyposażenie (4PP, brake assistant, centralny zamek i parę innych mniej luba bardziej przydatnych rzeczy). W porównaniu do konkurencji to było baaardzo dużo. A to jest model PODSTAWOWY.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym samochodzie drobiazgi się nie psują, tu jak już się psuje to z grubej rury... :( Tak na poważnie: wszystkie przełączniki działają, elektryczne szyby działają, zegary są OK, inne drobiazgi też są OK, tapicerka po ponad 100 tys km przetarta nie jest, dziur nigdzie nie ma.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana cewek zapłonowych, już jakieś 7 albo 8 razy. Sagem, który robi te cewki, to chyba najbardziej szmelcowata firma w Europie... francuska elektronika, bez komentarza bo zaraz zacznę przeklinać Oprócz tego pęknięty amortyzator i pęknięty przewód hamulcowy (włos mi się na głowie zjeżył jak wcisnąłem pedał a tam zero ciśnienia płynu hamulcowego, FUCK). Ale ten amortyzator i przewód hamulcowy to były jednorazowe akcje, bardziej przypadki losowe niż wina samochodu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 95KM 70kW
[l/100km]