Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Hatchback

tomektrz, 8 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 95KM 70kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Osiągi lepsze, niż zapowiadałoby się "na papierze", niskie spalanie, nie bierze oleju.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : tylne amortyzatory
Silnik : cewki zapłonowe (wystarczy wymienić wszystkie na inne niż Sagem)
4,0
Całokształt
Jezdżę meganką już 2 lata (ok. 35 tys km), więc chyba mogę już coś powiedzieć. Auto kupiłem trochę z przypadku, trafiła się okazja w sąsiedztwie. Jak na 15-letni samochód trzyma się bardzo dobrze. Plusy to przede wszystkim niskie spalanie i spory komfort jazdy. Osiągi - na miasto i typowe polskie drogi bardziej niż wystarczające, choć do dynamicznej jazdy i wyprzedzania trzeba wkręcać wysokie obroty, a wtedy w baku zaczynają się robić wiry. Na drogach szybkiego ruchu silniczek 1.4 wyraźnie się już męczy. Ogólnie gdybym miał wybór, brałbym 1.6. Auto jest fajnie wykończone (dobrej jakości plastiki, welur na siedzeniach). Nie mam większych problemów z awaryjnością - nic, co unieruchomiłoby auto. Ergonomia wnętrza mogłaby być lepsza - brakuje jeszcze kilku poręcznych schowków, a przede wszystkim uchwytów na kubeczki. Wyciszenie też jest kiepskie, przy 120-140 km/h nie słychać w środku własnych myśli. Mimo tego auto oceniam zdecydowanie pozytywnie, na pewno nie jest to moja ostatnia renówka. :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepsza rzecz w całym aucie. Silnik jest bardzo oszczędny, bezproblemowy, nie łyka oleju między wymianami, na wyższych obrotach moc jest zupełnie wystarczająca do dynamicznej jazdy po polskich drogach. Na autostradzie nieco się męczy. Ogólnie myślę, że optymalnym wyborem byłby silnik 1.6 16v.
3,0
Skrzynia biegów
Jeden ze słabszych punktów. Nie sprawia większych problemów w sensie awaryjności, ale na pewno mogłaby pracować bardziej precyzyjnie i szybciej przełączać biegi.
3,0
Układ jezdny
Raczej miękki, specyficznie trzyma się w zakrętach (nie powiem, że źle, po prostu trzeba się przyzwyczaić). 2 gwiazdki odjęte za trwałość tylnego zawieszenia. Amortyzatory lecą średnio co 40 tys km, niezależnie od tego, jakie się wsadzi. Masakra! :/
Komfort
4,0
Widoczność
Duży kąt pochylenia tylnej szyby, jeździłem już autami, którymi cofa się zdecydowanie bardziej komfortowo. Z drugiej strony duży plus za fajne lusterka, zero martwego pola.
3,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza ładna, ale główny schowek jest trochę ciasny, brakuje jeszcze kilku mniejszych pod ręką, a przede wszystkim porządnego uchwytu na kubeczki. Kiepski dostęp do gniazda zapalniczki. Mogłoby naprawdę być lepiej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa szybko i skutecznie, podobnie jak klima (oczywiście serwisowana).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nikt nie narzeka na brak miejsca na nogi, może dlatego, że żaden facet w rodzinie nie przekracza 180cm wzrostu :P Bardzo wygodne siedzenia, pokryte przyjemnym welurem.
2,0
Wyciszenie
Z wyciszeniem zdecydowanie jest źle, w mieście i na trasie do wytrzymania, ale już na drogach szybkiego ruchu powyżej 120 km/h nie słychać w aucie własnych myśli.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie naprawdę małe, części nie są drogie (duży dostęp zamienników), zabrałem gwiazdkę za trwałość tylnego zawieszenia (markowe i oryginalne amortyzatory wytrzymują po 40 tys. km, kiepsko!)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za dobrą kasę można wyrwać naprawdę dobrze utrzymane auto z fajnym wyposażeniem (zwłaszcza wersje classic w sedanie, ukochane auto wielu emerytów). Alternatywy w tej kasie to rdzewiejąca Astra lub mocno zajeżdżony Golf.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się. Na szczęście żadna nie unieruchomiła mi auta i nie wymagała lawety, przeważnie nie są też drogie. Padło ogrzewanie tylnej szyby, przycisk od elektrycznej szyby pasażera po mojej stronie i jedna z poduszek pod silnikiem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
7,8
l/100km
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane I Hatchback