Dość wygodne i poręczne auto o przeciętnej dynamice. Warto mieć zaufanego mechanika i dokonywać starannych przeglądów- w znacznym stopniu redukuje to nieprzyjemne niespodzianki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przeciętne osiągi, za słaby do swobodnego wyprzedzania na trasie, wystarczający w 100% do miasta.
Bierze nieco oleju po 180tys.
4,0
Skrzynia biegów
Kiedy zimno, ciężko wchodzi 2 i czasami niemiło zgrzytnie. Dość długie skoki, przyjemna praca.
4,0
Układ jezdny
Komfortowe, miękkie - ale na zakretach nie narzekam. Stosunkowo szybko tłucze na polskich dziurach.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam uwag.
4,0
Ergonomia
Przyzwoita. Brak podświetlenia wyłącznika ogrzewania tylnej szyby.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko. Odparowuje szyby względnie dobrze, ale kiedy jedzie kilka osób w zimny deszczowy dzień dmuchawa non-stop.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez problemów, trochę niski z tyłu, ale akurat to mnie nie interesuje. Bagażnik powyżej przeciętnej w tej klasie.
4,0
Wyciszenie
Ideał to nie jest, ale nie ma na co narzekać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali 7,5 w mieście latem, ponad 8 zimą. Na trasie ok.6,5 przy dynamicznej jeździe. Koszty w ASO tragedia. Ceny zamienników do przyjęcia , ale zdarzają się niemiłe wyjątki.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tragedia, jeżeli chodzi o koszty utzrymania w ASO - wysokie ceny, nie zawsze szczyt kompetencji, długi czas oczekiwania na części. Polecam sprawdzonego mechanika - w takim przypadku koszty utzrymania do przyjęcia. Kupno nowych Renault odradzam.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzaski niektórych elementów wnętrza (ale przejechane 185 tys.), usterki elektryczne (światła, wyłącznik elektryki drzwi), rozsypały się siłowniki tylnej klapy, szwankują czasaami kluczyki od centrala.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa wodna , katalizator, 2 razy wydech, sprzęgło po 170 tys, naprawy elementów zawieszenia, łożysk i układu kierowniczego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 e 75KM 55kW
[l/100km]