Pojazd mimo swoich niedużych wymiarów całkiem praktyczny i pakowny. Eksploatacja nie jest droga, ale dają się niestety we znaki usterki (choć nie unieruchamiają auta). Idealny jako większy samochód miejski lub małe auto rodzinne, na trasy do 200km - później robi się już trochę niewygodnie. Mimo, że posiadałem "golasa", to na pokładzie było 6 poduszek i elektryczne przednie szyby, co uważam za przyzwoity wynik jak na dość wiekowe auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do silnika nie mam żadnych zastrzeżeń. Dostateczne dynamiczny na moje potrzeby, nie palił za dużo i nie psuł się. Przy ok. 175000 wymieniałem uszczelkę pod głowicą, ale to raczej zużycie eksploatacyjne 13-letniej jednostki.
2,0
Skrzynia biegów
W moim egzemplarzu była już głośna i coraz ciężej wchodziły biegi. Zestopniowanie OK, jazda 100kph to ok. 3 tys. obrotów na piątce i idealny kompromis miedzy prędkością a spalaniem.
3,0
Układ jezdny
Niestety przydarzyło mi się zgubić zbieżność i zniszczyć w ten sposób przednie opony, a mechanik specjalizujący się w renówkach musiał się trochę z zawieszeniem nawalczyć. Komfort resorowania niezły, na pewno wyższy niż w konkurencyjnej Astrze II.
Komfort
4,0
Widoczność
Dostatecznie duże lusterka dają świetny widok na boki. Cofanie nieco utrudnia wysoki tył.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, brakowało mi jedynie podstawki pod kubek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje jak smok, wieje jak huragan. Mój model był bez klimy, więc nie wiem czy chłodzenie przebiega tak samo dobrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Notorycznie obijałem kolanami o kolumnę kierownicy. Nie dało się jej już podnieść wyżej, a moja nieco leżąca pozycja za kółkiem powodowała taki a nie inny układ nóg. Specjalnie wysoki nie jestem (1,77m), ale w Twingo było mi wygodniej. Pasażerowie już tak nie narzekali, miejsca na nogi pod dostatkiem.
2,0
Wyciszenie
Powyżej 3000 obrotów robi się głośno i nie chce mi się wierzyć żeby tak miało być, ale przegląd robiony w ASO Renault nie wykazał żadnych odchyleń od normy w silniku czy układzie wydechowym. W tej sytuacji dwója.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie pali dużo, a usterki i awarie dają się usuwać rozsądnym kosztem. Generalnie samochód jeździ nawet jeśli coś nie domaga, więc "oszczędni" mają pole do popisu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kawał samochodu za niezłe pieniądze. Jeśli pogodzimy się z pewnymi niedomaganiami to powinniśmy być zadowoleni.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemplarzu w przeciągu roku wysiadły tylna wycieraczka, ogrzewanie tylnej szyby, podświetlenie zegarka i zaczęło mi kapać z dachu. Szwankuje też otwieranie prawej szyby z drzwi kierowcy (z drzwi pasażera nie ma tego problemu). Wszystko to drobnostki, ale gdy się zbierają potrafią irytować.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nawet gdy coś nawali samochód jedzie dalej - to najważniejsze.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 e 75KM 55kW
[l/100km]