Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Hatchback

tylkoja, 15 lat temu
Silnik 1.4 e 75KM 55kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Megane I Hatchback 1.4 e 75KM 55kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Mimo swojego wieku nie mogę doszukać się najmniejszych oznak korozji.
4,0
Całokształt
Myślę, że jest to całkiem porządny samochód dla 4-ro osobowej rodziny, aczkolwiek do codziennej eksploatacji i na krótkie przejażdżki z racji trochę słabego motoru.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jest to zdecydowanie za słaba jednostka do tego autka, która nie zadowoli chyba nawet amatora spokojnej jazdy. Obciążone autko prawie nie jedzie, a górki to już męka dla auta i kierowcy. Do wyprzedzania potrzebna długa prosta, dobry wzrok i stalowe nerwy.
3,0
Skrzynia biegów
W mojej Reni czasem ciężko wbić jedynkę i często słychać zgrzyt przy zapinaniu wstecznego - taki urok tej skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Moja Megi prowadzi się poprawnie, zawieszenie jest dość komfortowe i na pewno nie zachęca do szybkiego pokonywania zakrętów.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i nie ma problemu z dostępem do wszystkich przełączników i przycisków. Zastrzeżenie mam do jedynie do fotela, który jest miękki i komfortowy, ale nie posiada regulacji odcinka lędźwiowego-dłuższa podróż staje się przez to męcząca dla pleców.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest dobrze - grzeje nieźle i dość szybko można poczuć przyjemne ciepełko nawet podczas dużych mrozów. Gorzej w lecie, ale to chyba w każdym autku bez klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na autko tej klasy jest uważam całkiem dobrze. Na przednich fotelach można podróżować dość komfortowo-nie brakuje miejsca na nogi i nie ma problemu obijania się ramionami. Na tylnej kanapie wygodnie zasiądą dwie osoby, które wpadną głęboko i później będą miały problem z opuszczeniem autka.
3,0
Wyciszenie
Silnik, który musi się mocno napocić, żeby ciągnąć autko do przodu jest głośno i wyraźnie słyszany w przedziale pasażerskim. Za to można dokładnie wychwycić wszystkie ewentualne nieprawidłowości w jego działaniu. Dobrze słychać też po czym jedziemy i jak mocno na naszych drogach pracuje zawieszenie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę na LPG, więc do pełna i do przodu. Średnio pali 8 litrów/100 km w cyklu mieszanym.
4,0
Stosunek jakość/cena
I to jest duża zaleta tego autka. Za niewielkie w porównaniu z konkurencją pieniążki otrzymujemy niezły produkt, którym możemy się cieszyć nie nakładając dużych kosztów na jego utrzymanie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Muszę niestety zmartwić wszystkich przeciwników francuskiej motoryzacji. Nie jest tak źle jak mówią obiegowe opinie-przynajmniej w moim autku. Owszem są takie rzeczy jak nie wracająca klamka zewnętrzna, czy odkręcająca się notorycznie klameczka wewnętrzna, ale na wszystkie te drobne usterki można samemu małym nakładem kosztów i pracy zaradzić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory wymieniłem w swojej Reni nagrzewnicę, sprzęgło, które jeszcze zdaniem mechanika mogło długo służyć i jakieś tam sworznie w przednim zawieszeniu-nic nie jest wieczne. Po 100 tys.km wymienione zostały także szczęki i cylinderki tylnego hamulca.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 e 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane I Hatchback