Zawsze można narzekać, ale auto naprawdę udane, cieszę się, że je kupiłem, ale teraz wiem, że powinno mieć większą moc + klimatyzację.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.4, 8 zaworów, moc trochę za mała więc w następnym samochodzie będzie na pewno większa, brak poważniejszych usterek, a to już 220 tys. km
3,0
Skrzynia biegów
trzeba trochę siły do manipulowania drążkiem, czasami zgrzytnie, bo nie dopchałem jej na miejsce
5,0
Układ jezdny
rewelacja! idzie jak po linii, koleiny powodują, że to ja niepotrzebnie macham kierownicą aby skorygować tor ruchu, zupełnie niepotrzebnie - bo gdy trzymam prosto to i renówka idzie prosto. Porywy wiatru niestraszne, ale... używajcie amortyzatorów olejowych, na gazowych było dużo gorzej. Wspomaganie kierownicy - trochę za słabe, ale można się przyzwyczaić.
Komfort
5,0
Widoczność
przy cofaniu trochę się zawsze bałem, bo nie mogłem wyczuć końca samochodu, do przodu i na boki - ok, dobre lusterka boczne, przy zmianie pasa nieocenione.
3,0
Ergonomia
w megane wszystko jest podporządkowane, żeby ładnie wyglądało, a ergonomia jest na drugim planie: gdy pasażer manipulował radiem, a ja zmieniałem biegi to waliłem go po łapach, włącznik świateł awaryjnych za daleko, wymiana żaróweczki pod przełącznikiem wentylacji wymaga wymontowania połowy panelu, ale... meganka jest ładna
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
mam tylko wentylację i działa przyzwoicie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca z przodu, na tylnej kanapie też wygodnie, nawet dla 3 osób, albo 2 dużych i wysokich. Porównywałem z innymi autami podobnej klasy i renówka jest najwygodniejsza.
3,0
Wyciszenie
do 90 bardzo fajnie, ale przy większych szybkościach nie najlepsze, słychać zawieszenie i silnik. z drugiej strony jak coś zaczynało się dziać w zawieszeniu to od razu to słyszałem i mogłem naprawić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez pierwsze 2-3 lata zużycie paliwa - czy to miasto czy trasa - nie przekraczało 6,5 litra/100km, teraz (220tys km) trochę wzrosło - do 7l/100km. Oleju - dopiero teraz (ostatnie 2 lata) odrobinę ubywa (1l/20tys km). Naprawy w serwisie Renault - lepiej zapomnieć, ale tak chyba ze wszystkimi fimowymi serwisami, ale w Trójmieście jest kilka serwisów "pogwarancyjnych), które robią profesjonalnie (to ludzie z Renault, którzy się usamodzielnili), ale cenowo dużo taniej.
4,0
Stosunek jakość/cena
w 2000r. za taką cenę nic lepszego nie dostałbym (ABS, elektryczne lusterka)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
częste wymiany żarówek, zapychający się silniczek wolnych obrotów (krokowy), który za 50 zł muszę co jakiś czas przeczyścić (aż w końcu zatarł się i musiałem go wymienić), gumy stabilizatora na polskich drogach nie wytrzymują, wymieniałem: przednie tarcze hamulcowe, bębny hamulcowe, łożyska, amortyzatory (2x), rozrząd (z pompą wodną) 2x, układ wydechowy (środek i tył), czujnik ABS, ale zwracam uwagę na przejechane 220tys. km (od nowego).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co to znaczy doskonałe? samochód ten przez 7 lat ani razu nie stanął mi na trasie; właściwie - lałem paliwo i jeździłem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 e 75KM 55kW
[l/100km]