Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Coupe

Slav, 6 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 178 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane I Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ekonomia tego silniczka powala, naprawdę mało pali. Brak zużycia oleju i kultura pracy też jest miłym zaskoczeniem.
Zawieszenie : Bardzo komfortowe, niedrogie w naprawie. Śmiem twierdzić, że idealne na nasze drogi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Czasem się jakieś pierdoły psują. W tym momencie muszę pogrzebać, bo auto odpala za drugim razem (zawsze i tylko).
4,0
Całokształt
Od razu zaznaczam, że oceniam samochód 19-letni, który kupiłem za jedną pensję. Za te pieniądze nie szukałem stricte Megane, ale po prostu samochodu do jazdy, a że akurat się trafiła, to moje szczęście. Jestem więcej niż zadowolony z tego autka zarówno jeśli chodzi o ekonomię jazdy jak i wyposażenie i komfort podróżowania. W zasadzie nie mogę wymienić ani jednego krytycznego słabego punktu, który przesądzałby o negatywnej opinii. Jest to po prostu dobry samochód, który ładnie się zestarzał.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeśli chodzi o ekonomię - 10/10. 7l gazu w cyklu mieszanym z klimą to świetny wynik. Brak spalania oleju! Nic się nie psuje! Cisza w środku na wolnych obrotach jakby nie chodził. Jedną gwiazdkę muszę odjąć za dynamikę. Niby 107KM, ale dynamika w bardzo wąskim zakresie obrotów. Do normalnej jazdy jest ok, młodzi jednak nie poszaleją za bardzo.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dobrze, nic się tam nie dzieje niepokojącego. Gwiazdkę odejmuję za naprawdę kiepskie zestopniowanie skrzyni. Przy 140km/h w środku mocno słychać silnik, obroty są za wysokie. 120 to prędkość optymalna dla tego auta (a raczej tej skrzyni). Na mieście jeśli chcemy jeździć dynamicznie, to też musimy się "nawachlować" dźwignią, żeby utrzymać co najmniej 2500 obrotów, bo poniżej auto nie jedzie wcale.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w tym aucie to taki paradoks. Niby na początku wydaje się zbyt miękkie i daje wrażenie, że auto będzie się bujać po całej szerokości drogi. Ale im więcej km tym pewniej się jedzie i wtedy wychodzą jego zalety. Na polskie drogi jest wręcz stworzone, łyka dziury bez zająknięcia. Ale jednak ciągle jakby nie do tego auta, powinno być trochę sztywniejsze.
4,0
Karoseria
Nie wiem za bardzo, co tu mam napisać, bo auto ma 19 lat - karoseria JEST :D Miało robiony jeden próg, który znowu gnije, oprócz tego było malowane, bo schodził lakier bezbarwny - to jest chyba typowe dla tego modelu. Nadkola zaczęło brać, wszystko jest na bieżąco zaprawiane. Oprócz tego rdza jest pod uszczelkami drzwi przy lusterkach i w kilku innych nieznaczących miejscach. Podłoga niezabezpieczona i o dziwo w dobrym stanie, brak dziur. Starsze Meganki gniły dużo bardziej.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu ok, z tyłu jak to w coupe - słabo, ale auto jest dość kompaktowe i większych problemów przy parkowaniu nie ma. Słupki przednie mi osobiście nie przeszkadzają.
4,0
Ergonomia
Pasy! Trzeba sięgać za fotel kierowcy, żeby je dostać. Bardzo niewygodne. Ogromne drzwi, a wsiada się tak sobie. Reszta ok jak w każdym aucie - różnica w drobiazgach, łatwo się przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest sporo z przodu, z tyłu te dwie osoby również nie będą specjalnie narzekać na siedziska, natomiast małe okienka robią swoje i widać, że nie jest to sedan lub hb. Odnośnie foteli jeszcze, ciągle mam wrażenie, że zrobione są pod drobne osoby, kobiety. Mam 178cm i 78kg wagi, a wydaje mi się, że ledwo się w nie mieszczę, nie mogę się idealnie ustawić.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, jeśli jedzie się do 120km/h lub do 3500 obrotów silnika. Potem odgłosy zaczynają przeszkadzać, nie ma tragedii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są tanie i łatwo dostępne, koszty napraw również są niskie. Utrzymanie sprowadza się w zasadzie do wymiany rzeczy eksploatacyjnych i corocznych przeglądów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione za jedną średnią pensję z 3-letnią sekwencją LPG (przejechane 15000km), ze zrobionym rozrządem, ważnym przeglądem, bez dziur, z klimą i elektryką, zestawem audio i ciągle niezłym wyglądem. Innej oceny nie przewiduję.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety są drobne usterki zwłaszcza wyposażenia elektrycznego. Czasem coś zaśniedzieje, zablokuje się, nie działa sporadycznie jakiś przełącznik od szyb czy wycieraczek, przerywa kostka poduszki. Najgorzej ponoć z immobilizerem - u mnie na razie działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i jeszcze długo nie przewiduję :D

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100

Renault Megane I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane I Coupe