Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Coupe

Arkadiusz, 11 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Megane I Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest idealnie dobrany do masy pojazdu, nie najgorsze osiągi jak na pojemność 1.6 16V Prędkość maksymalną jaką udało Mi się osiągnąć (oczywiście że wersja STOCK-bez tuningu) to 220 km/h , udokumentowane zdjęciami ;)
5,0
Całokształt
Auto ma DUSZE, posiadający właściciele tego auta wiedzą doskonale o co chodzi... ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Sportowy charakter pracy silnika, przyśpiesza już od samego dolnego zakresu obrotów. Równa i niezawodna praca silnika jeżeli się o niego dba.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia została dobrze zestopniowana, nawet na 5 biegu auto przyśpiesza bardzo dobrze przy wyprzedzaniu nie trzeba redukować na niższy bieg. Jedyny punkt który ująłem to za delikatnie drgający lewarek biegów na postoju ponieważ nie zastosowano linek do zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się stabilnie, pewnie w zakrętach, nie trzeba hamować przed zakrętami jak przy innych autach żeby nie wylecieć z zakrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra oprócz cofania do tyłu, trzeba uważać ponieważ tył jest wysoki i nie widać poniższych przeszkód, ale od tego są lusterka a nie obracanie głowy do tyłu... ;)
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze spasowanie wszystkich materiałów jak i jakość.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto ma doskonałą wentylacje, szybko się nagrzewa, nie parują szyby, możliwość założenia filtra węglowego do kabiny. P.S. Mam osobiście taki... :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyne co bym zmienił to dodałbym 10 cm do długości wew. samochodu. Ogólnie auto wew. jest szerokie i nikt się nie ociera o siebie.
4,0
Wyciszenie
W aucie jest już głośniej przy wyższych prędkościach a to za sprawą sportowego charakteru pracy silnika. Przy mniejszych obrotach jest cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście najwięcej udało Mi się zużyć (okres zimowy) tj. więcej postoju niż jazdy, nagrzewanie silnika itd. to wynik 9 litrów. Normalnie w temperaturach dodatnich w mieście to wynik 7 litrów maks. W trasie przy prędkości 80-100 km/h jaki udało Mi się uzyskać to wynik 4,7 litra na 100 km !!! Udokumentowane fotografią.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze wykonane auta jak na tamte czasy, nie oszczędzano na ich jakości materiałów, cena części nie jest droga oraz nie ma problemów z ich dostępem. Dobrze wyposażone te auta jak na tamte czasy, nie wspomnę w dzisiejszych czasach żeby płacić za każdą dodatkową opcję co tam było w standardzie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Choinka na desce rozdzielczej powodowało zaśniedzenie styków w kostce pod progiem od strony kierowcy. Wystarczył środek do przeczyszczenia i po problemie. P.S. Aby uniknąć tego typu usterki nie polecam dywaników materiałowych na zimę ponieważ gromadzi wodę i problem murowany.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pękający kolektor wydechowy z katalizatorem. Wystarczy wymienić kolektor od Megane II 1.6 16V bez katalizatora i po problemie - PASUJE BEZ PROBLEMU ponieważ JA go zamontowałem i jeżdze na nim.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane I Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,4
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane I Coupe