Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Coupe

skakropka@o2.pl, 17 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane I Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce potrafią zatrzymać samochód na krótkim odcinku, niezależnie czy jest mokro czy sucho. ABS działają precyzyjnie i nie włączają się za wcześnie. Wszystko to przy założeniu, że mamy dobre opony, sprawne amortyzatory itp.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Jak to we francuzach, elektryka to gadżet który odpadnie :).
5,0
Całokształt
Renault Megane Coupe 1.6 RT. Samochód za rozsądne pieniądze, dla ludzi (nie obciążonych liczną rodziną) którzy zaczynają szukać czegoś z zacięciem sportowym. Tanie w utrzymaniu, pod warunkiem, że nie trafisz na zgnitka-rozbitka. Mogę polecić z czystym sumieniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na taką pojemność całkiem przyjemny. Nie bierze oleju, sympatycznie ciągnie w obrotach powyżej 2500 obr/min, denerwuje problem z nie trzymaniem wolnych obrotów (ale to przypadłość modelu). Problem się pojawia kiedy jadą więcej niż 2 osoby i bagaż, wtedy osiągi dramatycznie lecą w dół.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko, jak dla mnie trochę za krótkie biegi do 4 włącznie. Sprzęgło chodzi w systemie on, off, odpuszcza gwałtownie i czasem szarpie, ale może to problem egzemplarza.
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutów, drogi trzyma się fantastycznie, chociaż czasem za miękki. Trwałość.... jak to we francuskich samochodach ;).
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo wysokiego bagażnika widok do tyłu dobry, przód i na boki bardzo dobry.
4,0
Ergonomia
Raczej wygodnie, obsługa wentylacji dosyć daleko i mało intuicyjna, najlepsze sterowanie radiem z kierownicy jakie spotkałem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa przyzwoicie, dosyć głośna przy wyższych obrotach wentylatora, jw sterowanie mieszczone niewygodnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę sam lub w dwie osoby (z takim założeniem był kupowany). Miejsca coniemiara. Nikt rozsądny nie będzie próbował jeździć tym samochodem w trzy i więcej osób :).
3,0
Wyciszenie
Przy prędkości do 100-120 km/h nic nie przeszkadza, potem robi się głośno, na szczęście radio samo podnosi głośność. Na dziurach plastiki potrafią nieprzyjemnie trzeszczeć i skrzypieć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W długich trasach 6-6,5 l/100km, w mieście robi się nieprzyjemnie i dochodzi do 9,0 l/100km. Takie parametry osiągam jeżdżac poza miastem 120-130 km/h, w mieście raczej lubię sprinty z pod świateł. Części dostępne i tanie, bo model popularny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niska cena zakupu, niskie koszty eksploatacji, a przyjemność spora, choć nie jest to bolid F1, ani auto rodzinne. Jeśli się o nie dba, potrafi się odwdzięczyć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie nic się nie przytrafiło groźnego i kosztownego (materiały eksploatacyjne wymieniane zanim się rozpadną), z drobiazgami elektrycznymi - jak siłowniki tylnych szyb i diody - nie walczę, już się poddałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nic się nie dzieje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane I Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,4
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane I Coupe