Przeniesienie napędu
: mocny silnik i elastyczna skrzynia dobrze współgrają, a i karoseria też dobra bo ocynk i rdzy nie ma :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: cewka zapłonowa, cięzko było mi dostać do tego silnika, niedroga w sumie ale jazda była uciążliwa i szukanie przyczyny też
Układ elektryczny
: drobne rzeczy się czasem dzieją z oświetleniem wnętrza
4,0
Całokształt
ogólnie auto dobre , ma moc i dobrze przyspiesza, to nie silnik 1.6 albo słabszy żeby go pchać . U mnie jest około 150 koników i dają naprawdę radę z takim niedużym autkiem. Jazda z otwartym dachem czysta przyjemność , czasem trzeba uważać żeby w niebo długo nie patrzeć tylko na drogę bo można się zagapić :D Bagażnik malutki ze względu na miejsce do chowania dachu , skrzynka piwa 0,5 litra nie mieści się chyba żeby była płaska :D ale można przewieźć lodówkę na tylej kanapie i bardzo wygodnie , otwierasz dach wkładasz lodówkę i zamykasz dach :) auto do lansu i dla 2 osób maks :) auto całoroczne bez problemów. prędkość maks. 235km/h
Wrażenia
4,0
Silnik
mam silnik 2.0 16v f7r 147 koni i nie wiem czemu nie ma go w proponowanych do wyboru z listy.auto jest z 1997 roku ale też nie ma go na liście. Chodzi super , dobrze się zbiera , ma dobre odejście również z dołu. Można śmiało wyprzedzać innych bez obaw że braknie mocy .kręci aż do czerwonego pola :) po tylu latach , najmniej awaryjny silnik z tych lat w renault- tak słyszałem
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje dobrze , jest elastyczna i dobrze sobie radzi , nie trzeba często mieszać w biegach .
4,0
Układ jezdny
zawieszenie dobrze wytłumia nierówności , jak się dba aby były wymieniane elementy zużyte na czas jak końcówki drążków itp to jest wszystko w porządku , na zakrętach też dobrze jest . raz na łuku zrobiła mi się nadsterowna przez prędkość , mokrą nawierzchnię i słabe gumy z tyłu , ale wyprowadziłem z poślizgu :)
Komfort
4,0
Widoczność
latem przy otwartym dachu rewelacja :) wszystko widać wszędzie. Po zamknięciu widoczność do tyłu jest średnia, ale daje radę :)
4,0
Ergonomia
wszystko w sumie pod ręką i intuicyjnie można znaleźć. szybko po zakupie złapałem gdzie leża jakie przyciski.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
to cabrio i ludzie myślą że zimą będą marznąć a tak naprawdę grzeje bardzo dobrze ,czasem trzeba otwierać okno bo za gorąco, poza tym nawiew dobrze usuwa parę na szybach . auto niby ma klimę bo jest oznaczenie A/C na konsoli ale coś nie działa , nie wnikam w to bo jak gorąco to dach otwieram :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeni z tyłu nie wiele . w sumie to taka moja przestrzeń bagażowa bo bagażnik mały, mi jako kierowcy miejsca z przodu starcza , siedzę wygodnie cho kierownica mogłaby być ciut wyżej . Jest regulowana w pionie ale przy maksymalnym ustawieniu w górę brakuje czasem kilu centymetrów bo zdarzy się że ocieram nogami, można w sumie fotel w dół obniżyć ale lubię siedzieć wyżej żeby lepiej widzieć drogę:)
4,0
Wyciszenie
wiadomo , miękki dach to i głośniej w środku . Przy 200 km/h i szybciej to przy zamkniętym dachu nie słychać myśli tylko szumy, radio wtedy wyłączam bo musiałoby być na maksa żeby coś słyszeć . poza tym mam wycięty katalizator i jest głośniej ale to mi jakoś nie przeszkadza :) przy około 160 -170 km/h przy otwartym dachu też tylko szumy ale za to przyjemny wiatr, potrafi wywiać czapkę :) nie mam osłony przeciwwiatrowej montowanej na tył to może dlatego takie zawirowania w aucie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
temat rzeka . Paliwa pali mało ze względu na moc . te około 150 koni potrafi szybko rozbujać auto i jest zapas mocy który ma wpływ na spalanie bo motor łatwo radzi sobie z masą auta a do tego mam gaz to jest bardzo ekonomicznie :)spalanie bez owijania w bawełnę: trasa lato : minimalne 6,5 litra gazu na 100 km !! mega mało !! ale trasa ze stałą prędkością i mały ruch , rzadka zmiana biegów , jazda ekonomiczna, miasto latem to takie 9-10 litów gazu , czasem 8,5 ale rzadko bo to auto lubi jak się depnie ;)aaa maks latem na trasie to 12 l gazu przy dynamicznej jeździe. zima auto pali mi po mieście 13 czasem 14 gazu jak jadę na małych odcinkach i auto nie jest zagrzane. w trasie to tak 11 do 12 gazu przy średnich prędkościach bo zima to nie poszalejesz jak ślisko. ogólnie ze spalania jestem bardzo zadowolony. na benzynie jeżdżę od czasu do czasu żeby przepalić auto więc nie mierzyłem spalania
3,0
Stosunek jakość/cena
można kupić niedrogo od handlarzy ale to szrot odpicowany na sprzedaż.Ja kupiłem od kumpla który jeździł meganka 2 lata, ja mam ją już 1.5 roku prawie i też kupę rzeczy w niej zmieniłem , także eksploatacyjnych jak hamulce tył, przód, końcówki drążków, sprężyny zawieszenia, olej w skrzyni itp .Auta nie kupiłbym jeszcze raz ze względu na to że już cabrio nie chcę, nie dlatego że coś się z nim dzieje , lecz tylko dlatego że chciałem mieć cabrio, Mam je w końcu ale następne auto to kolejne z listy aut które chcę w życiu mieć :) czas na terenówkę :)To auto to już moje 9-te auto i cabrio zaliczone , auto z 4x4 było ale nie terenowe , teraz chętnie coś terenowego albo coś z limuzyn typu audi a8, volvo s80 lub jakiś muscle car typu ford mustang . pożyjemy zobaczymy i kasę odkładam . 10-te auto chcę aby było jeszcze bardziej wyjątkowe i żeby było spełnieniem jednego z marzeń :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
można się przyczepić do drobnostek elektronicznych to znaczy np jak otworzę drzwi i w tym czasie zgaszę silnik to lampka nad lusterkiem nie zgaśnie nawet po zamknięciu drzwi, Jak zgaszę auto i otworzę drzwi to się zapali jak powinna i zgaśnie po chwili czyli działa wtedy normalnie :) taka pierdółka :) poza tym szyby elektryczne działają wszystkie poprawnie , elektryka dachu też w porządku , podgrzewanie lusterek ok :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
silnik - padła cewka zapłonowa , po wymianie chodzi elegancko, cewka jest zespolona i używana kosztowała mnie około 150 zł. Wąż od płynu chłodzącego prowadzący do silnika , pękł ze starości , możliwość kupna tylko oryginału renault bo nietypowy , koszt takiego wężyka to około 300 zł !! silniczek krokowy od gazu już 2 razy wymieniany ale zawsze na używkę więc przy nowym może bym nie musiał zmieniać ale nowy kosztuje 4 stówki a za używkę płaciłem niecałą stówkę. poza tym nic sie poważnego nie działo z tego co pamiętam :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V IDE 140KM 103kW
[l/100km]